7.7.13

çıkarma işlemi

Çok arkadaşı olan, girdiği her ortamdan bir dost edinen, edindiği her dostla sürekli iletişimde olan, olamadımı da üzülen, cana yakın, kanı kaynayan, mavi boncukcu biri hiç olmadım. böyle biri olmadım diye de hiç pişman olmadım. hatta şöyle bir düşünüyorum da dopdolu bir arkadaş çevresi olan, eli sürekli telefonda bir arkadaşına bir şey anlatmak ile vaktini harcayan, her haftasonu samimi olmayan bir davete gitmek durumunda kalan biri olsaydım, bugün işim daha zordu.

şu kısa insan hayatında, çevresi adına pek fazla turnusol kağıdı görevi yapacak fazla olay yaşanmıyor. azlar ve çok özler. sonuçta eşleriniz gibi dostlarınızı da gerçek olup olmadığını bazı olaylar, sınavlar sonrası anlıyorsunuz. eminim çoğunuzun da böyle gerçek olmayan, tatlısu dostları vardır, sadece farkına varacağınız günü bekliyorsunuz. bu konuda ben çok şanslıyım çünkü az olan tüm dostlarımın gerçek olduğuna epeydir eminim. ama çemberi biraz daha geniş tuttuğumda farkettim ki çürük domatesler varmış.

Gezi Olayları ve sonrasında yaşananlar iyi turnusol kağıdı görevi gördü benim için. Kim haktan yana, kim fanatikliğin kurbanı değil, kim örümcek zihinli, kim aklın yolu bir değilci, hepsini tespit edebildim. bakın, "benim gibi düşünmeyen" demiyorum; benim karşı çıktığım şeyleri savunması gerekmiyor dostlarımın, ama insanlık düşmanı görüntüler sonrası yalanların peşinden giden, aklı yıkanmışlar gibi ezber konuşan biri ise o/onlar, üzgünüm hepinizi hayatımdan çıkardım. ne okullar okumuş, ne yollardan geçmiş, ne kariyer sahibi adamlar, kadınlar bunlar; cidden "insan" dilinden anlamak, doğrunun, hakkın tarafından olabilmek, bu uğurda yolunu değiştirmek bu insanlar için imkansız. bu yüzden seslerini asla duyamayacağım kadar uzak tutuyorum kendilerini artık. 30 senelik hayatımda ya beni sevmeyenleri hayatımdan çıkardım (kolaylık olsun diye) ya da cidden aptallık ve kötülük karşısında isteyerek yenilen, o tarafa geçmeyi daha karlı görenleri... 

matematiği yeni öğrenirken, en zorlandığım işlem türü çıkarma idi, ama artık en sevdiğim sanırım. size de öneririm.


Tepkiler:

0 yorum :