22.4.13

Symphony No. 39

klasik müziğin hafızadaki yeri adlı bir çalışma var mıdır henüz araştırmadım ama çok acayip bir şey oldu geçenlerde.

anneme ilk önce kendime dair hatırladığım ilk anıları anlatıp olayın geçtiği yaşımı filan öğrenmeye çalışıyorum böyle. ne anlattıysam 7 bazen 6.5 filan yaşa tekabül ediyordu ki bir anım 5.5 yaşıma ait çıktı. onda da annemin bana yaptığı bir şakadan dolayı kısa süreli bi travma mı geçirdim neyse artık yer etmiş zihinde ahah.

ama konunun açılması başka idi. alakasız zamanlarda mozart'ın bilmediğim senfonilerini açıp dinlemek gibi garip huylarım var. yine bir keresinde 39 senfoni k.543 denk gelmiştim. allaaam ben bunu nerden biliyorum? nerden! NERDEN?! O kadar tanıdık geliyor ki, sanki bir yıldır dinliyorum, ama ilk kez denk geldiğime de eminim. filmlerde de kullanılan bir şey değil, zaten filmde kaç dakika kullanılacak da hatırlıcam... en son dedim volki bu da çocukluktan kalma bir şey olmasın? gerçi mantıklı gelmedi ilk etapta, klasik müzik dinlediğimi hatırlamıyorum, ama üstteki olay olunca aradaki zaman diliminde kaçırdığım şeyler olmuş olabilir diye düşündüm, sorum, "anne bak böyle böyle, bir şey hatırlıyorum hem de çok iyi, var mıydı çocuklukta böyle bir şey?"

biraz durdu düşündü, bakındı, "haaaa evet ya sen öyle garip garip şeyler yapıyordun" dedi ahaha. 90'ların sonunda işte, trt'nin kimsenin izlemediği kanallarında alakasız gün ve saatlerde klasik müzik programları olurdu, olurmuş yani ve ben zap yaparken denk gelirsem takılı kalır bakarmışım! ben! tv yetmezmiş, radyoda da denk gelirsem açık bırakırmışım, dikkatimi verirmişim. tabii aile cahil olduğu için bu hareketler garip geliyormuş ama neyse ki elleşmemişler. okula filan başlayınca tabii ara beni boya beni pop şarkılarına kapılıyorsun, ama okul öncesi epey bir dönem böyle takılmışım. 29 yaşında kendine ait bilmediğin bir şeyi öğrenmek ilginç oluyormuş işte.

neyse. bi video ile yazı bitirmek adettimdir, ama bu sefer müzik değil, kişiye odaklanalım. Avusturyalı Nikolaus Harnoncourt (84) harika bir müzik dersi veriyor gençlere. Gözlerini bana açıp pörtletse muhtemelen ben de çalardım alayını :)


Tepkiler:

0 yorum :