31.3.12

Dukan raporu

nihaaa, burada hiç lafını etmemişim, evet ben de Dukan'cıyım :)  1 ayım bugün itibariyle bitti. İlk kez adı konmuş bir diyet yapıyorum ve manzara şu anda iyi. 30 günde 9kg verildi, geriye az bir şey kaldı, hadi bakalım...

Merak edenler için Dukan nedir, nasıl yapılır anlatmayacağım, google'lasanız bulursunuz zaten ama bazı önerilerim olacak. Kullanıcı tecrübeleri bu konuda önemli çünkü.

  • Ben yaklaşık 15 gün Dukan'ı araştrdım. Yorumları okudum. Bilimsel tarafını da okudum. Öneririm ama kendinizi ikna etmek için hep iyi taraflara yönelmeyin. Eksi taraflarına da mutlaka bakın. Araştırın, kafanıza yatarsa motivasyonu kapın başlayın.
  • İlk Atak dönemi en zor kısmı. Benim 7 gündü ve çok zorlandım. İlk 3-4 günü hasta bile oldum, mide kaynaklı hastalandım evde yattım ama bozmadım diyeti, devam ettim 6. gün geçmişti her şey. Mide düzeninizi bozacağı için metabolizmanızda ve bağışıklık sisteminizde gariplikler olacak, hazırlıklı olun.
  • 10 kg'ın altında kg vermek istiyorsanız hiç bulaşmayın. Burada yaptıklarınızın yarısını yapsanız zaten daha uzun sürse de daha keyifli bir şekilde kilolarınızı verebilirsiniz.
  • Bekarsanız ve öğle yemeğini iş yerinde yemiyorsanız zorlanacaksınız çünkü piyasada sizin işinize yarayan yemekleri, usulüyle yapan yer bulmak zor. İş yerinizde yapabiliyorsanız iyi (ben yapabiliyorum), yoksa evde yapıp getirmeniz lazım. 
  • Dukan'da aç kalmak yok. Abartmadan yiyebilirsiniz. Bütçeniz kadar yani. Aç da kalmayın zaten. en az 2 lt su için, ve az uyumayın, kaslarınızdan kaybedersiniz.
  • Diyete başlamadan mutlaka kitabını alın. Neler yenilebilir yenemez ayrı olarak bir listenizi çıkarın. 10 günde zaten ezberleyeceksiniz. Büyük marketler en uğrak yeriniz olacak, özel markalar araştıracaksınız.
  • Şekeri, unu, karbonhidratı, alkolü, yağın her türlüsünü unutun (sanırım günde 2 çay kaşığı zeytin yağı hakkı verilmiş ama sallayın bence). Yola bunları unutacağını bilerek başlayın ki çıldırmayın. Evet, rüyanıza karbonhidrat içerikli yemekler girecek. Ben sık sık şehriyeli pilav, fırından çıkmış ekmek içi yiyorum :)) Kimisi meyve özlüyor (evet meyve yok ilk iki dönem)
  • Baharat kültürünüzü arttırmalısınız çünkü saf protein günleri yemeğinizi farklılaştırmak ve güzel göstermek adına elinizdeki en iyi makyaj malzemeleri bunlar. Yoksa bir süre sonra kırmızı etten, tavuktan ve balıktan bayabilirsiniz. Bol bol tarif bakın deneyin, fırınınızı sevin okşayın.
  • Dışarıda mutlaka sizi motive edecek birileri olsun. Açıkça söylemeyin ama bunu duymaya ihtiyacınız olduğunu az çaktırın. Motivasyon çok önemli.
  • Seyir dönemi bitmeden asla diyeti bozmayın. Asla. Duvarı çatlatırsanız gerisi gelir. Günde 20-30 dakika yürüyün. %10-20 farkettiriyor yürümeyene göre.
  • Abartı spor yapmayın, kendinizi yormayın çünkü enerji olarak günlük temponun üzerinde şeyler yemiyorsunuz.
  • En kötüsü de yulaf kepeği. Sizin ve bağırsaklarınız için çok gerekli bu diyette ve olmazsa olmazlardan. Bildiğin talaş olduğu için bir şeylerle karıştırarak tüketmeniz gerek günlük olarak. Ve evet, kabızlık yapıyor Dukan. Bol sıvı, goji meyvesi (vitamin eksikliğinizi giderir) yulaf kepeği ve markalı light yourtlarla bu şikayetinizden kurtulabilirsiniz.
  • Her gün tartılmayı da doğru bulmuyorum. Çünkü ilk dönem su dengeniz büyük ölçüde değişkenlik gösteriyor. 3-4 günde bir tartılmak en doğru sonucu verecektir.
  • Kilolarınızı verince Dukan bitmiyor. Verdiğiniz kg x 10 gün kadar koruyacak sonra da son safhaya geçeceksiniz. Zaten Dukan'ı popüler kılan da bu. Diğer diyetler kg verdirip salıyor ve haliyle geri alınıyor onlar ama Dukan sizi asla bırakmıyor. Sonuna kadar gidecekseniz girişin, heves edinmeyin.
  • Dukan'da aç kalmak olmamasına rağmen 1 sene sürmeden 30-35kg verenler var. Ümidinizi hiç yitirmeyin yani.
  • Dukan çok da sağlıklı değil, bunu da unutmayın. Şeker, tansiyon hastasıysanız hekime danışın. Ayda bir kan tahlili yaptırın. Vücuda protein yüklemek teoride çok sağlıklı bir olgu değil ama henüz kanıtlanabilir bir zararı yok Dukan'ın. Ama gelecekte böbreklerinizi ekstra yormuş olduğunuzu bilin. Peki Dukan neden sağlıklı kg vermeye değil de hızlı kg vermeye odaklanıyor? E isteyen sağlıklı beslenerek, spor yaparak ve bilinen diğer şeylerle kilo kaybedebilir zaten, Dukan kısa zamanda çok kg kaybetmenin yöntemi, yersiz bir eleştiri.
  • Dukan Türkiye'de de son derece hızlı popülerleşiyor. Kitabı dünyada 10 milyonu geçmiş abinin. Yani popüleritisi sizi etkilemesin Kimisi için Dukan çok yanlış bir tercih. Bütçeniz az ise, yemek yapma kültürünüz yok ise, yürümeyi sevmiyorsanız, su içmem, az uyurum diyorsanız, kaçamak yapmak alışkanlığınızsa hiç bulaşmayın. Hatta kesinlikle bulaşmayın çünkü fazlasıyla geri alırsınız o kiloları götünüze göbeğinize.



Tepkiler:

0 yorum :