13.2.12

a separation

adettendir, biten yılın best of'ları seçilir filan. bu yıl epey geciktim ehe. izlenmesi gereken filmler anca bitti. Shame ile kadro doldu, kısa sürede bi Top10 çıkarırım ama 1. sıradaki filmim hiç değişmedi.

2011'de çıkan filmler arasında A Separation'dan daha iyisini izlemedim, ki sanırım 200'den fazla film izledim.

Bu İran yapımı filmde sorumlulukları olan koca ile başka yerlerde gerçekleştirmek istediği hayalleri olan bir kadın, artık ayrılmaya karar vermesi ile başlayan kısa bir süreci izliyoruz. Bir birine uymayan iki karakterin dünya için ufacık olan bu ayrılma kararlarının çevrelerindeki etkilerini izlemek muazzam bir tecrübeydi. karakterlerin sürekli göze bakarak şikayetlerini dile getirmesi, benim ilk kez hissettiğim duygulara neden oldu. haklının, haksızın, iyinin, kötünün, çirkinin, güzelin, masumun, suçlunun bu kadar iyi harmanlandığı bir hikaye okumayalı uzun zaman olmuştu. Hele İran'dan gelmesi, çok anlamlı oldu. Hala varsa bu filmi izlemeyen bileklerini filan kessin.

Tepkiler:

3 yorum :

kibritci kız dedi ki...

link vereydin yaa !

iran filmlerini çok severimde bir film vardı bulmam imkansız diye hiç üstünde durmadığım bak bileydim seninde iran filmci olduğunu söylerdim sana yaaa sen de bulurdun yaaa :(

kibritci kız dedi ki...

ve bir de umarım türkçe alt yazılıdır .

Volkan dedi ki...

link: https://www.rapidshare.com/files/3809923502/ASEPRTION.2011.720p.800MB.ShAaNiG.rar

altyazı: http://divxplanet.com/sub/s/239182/Jodaeiye-Nader-az-Simin.html

:)))