7.9.11

Filmlerden Alıntılar #17

Jane Eyre'den geliyor bu alıntı. Harika film. Sık sık kime üzüleceğinizi şaşırıyorsunuz.



Jane Eyre:
Burada dolu dolu yaşadım hayatımı.
Hor görülmedim.
Korkuyla yaşamadım.
Hiç dışlanmadım.
Sizi tanıdım, Bay Rochester...
...ve sizden ayrılmak bana ızdırap veriyor.

Rochester:
O zaman neden gidiyorsun?

JE: Karınız yüzünden!
R: Karım yok.
JE: Ama evleneceksiniz
R: Jane, kalmalısın.
JE: Neyiniz var sizin?
Duyguları olmayan bir makine miyim ben?
Fakir, gösterişsiz, sönük biriyim diye...
...ruhsuz ve kalpsiz miyim sanıyorsunuz?
Sizin gibi bir ruhum ve kalbim var benim de.
Eğer Tanrı bana güzellik ve zenginlik bahşetseydi...
...birbirimizden bu kadar kolay ayrılmamamızı sağlardım.
Ölümlü bedeninize hitap etmiyorum.
Ruhum ruhunuza hitap ediyor...
...Tanrı'nın huzrundaymış gibi...
...eşitizmişçesine.

R: Öyleyiz!
JE: Ben hür iradesi olan özgür bir insanım...
...ve zaten sizden ayrılmakta zorlanıyorum.

R: O zaman iradenin kaderini çizmesine izin ver.
Sana elimi ve kalbimi sunuyorum.
Jane...
...ömrünü yanımda geçirmeni istiyorum.
Benim dengimsin ve ruh eşimsin.
Benimle evlenir misin?

JE: Benimle dalga mı geçiyorsunuz?

R: Bana güvenmiyor musun?

JE: Kesinlikle!
Tepkiler:

2 yorum :

Eliza Doolittle dedi ki...

Yıllar önce okudum, filmini henüz izlemedim. Ve evet, en kalıcı duygu, kime üzüleceğini şaşırmak...

Volkan dedi ki...

ben de kitabını okumadım. bu kadar iç yaralıyorsa da zor okurum :) havalar nasıl oralarda ya :p