5.1.11

Kayıp Çocuk Masalları

Kabul edelim; Cem Adrian ne giyimden anlıyor ne de saç kestirmekten. İmaj derdim yok da demiyor, iki arada bi derede kalmıştır hep.

Yeni albüm kapağı da pek lame. Cesurum ayağına, mesaj vereceğim diye yıllar boyu saklanacak bir albüm kapağı yerine bu pozu veriyosan bırak işi bilenler akıl versin de değerlendir.

Önce çemkirdim, şimdi de albümü öveyim. Efeeet. Yıllardır böyle kan kusturan bi albüm, böyle parçalar dinlememiştim. Hem Türkçe hem yabancı. Al bu şarkıları çevir İngilizce'ye, biraz da distortion bas, alır başını yürür Cem. Doom Metal.

Çıktığı günden beri dinliyorum dinliyorum, özellikle yolda dinliyorum, allahım içimde bir acı, bir acı anlatamam. sanki az önce 3 evladım ölmüş veya 29 yıllık evliliğim bitmiş veya 55 yaşında hala yalnızım veya kanserim de yarın ölecekmişim gibi kahroluyorum yolda otobüste. Yani Şebo, Teo, EmreA gibi kaymaklı hüzün de değil, bildiğin safkan acı pompalıyor Cem bu son albümünde. Hem de öyle lisedeki sevgilisinden ayrılmış bir acı değil, pek çok türüne değinmiş. Ölüm isteği, ayrılık sonrası, yalnızlık, kaybediş, var olma duygusundan mahrumluk, siliklik, tat alma duygususuzluk gibi pek çok sivri köşeye değinmiş. Bu albümde de Türkçe'yi süper kullanmış ayrıca. Muhtemelen günümüzde bu kadar epik ve şiirsel söz yazıp da bu kadar güzel, bu kadar uyumlu Türkçe söz yazan biri yok, Sezen Aksu'yu hatırlattı bana bazı yerleri mesela.

Çalgılardan başta davul, sonra da klavyeye ayrı hayran kaldım. Yaylılara çok değinmemiş onun yerine güzel sample'lar döşemiş. Yine konuk vokaller var. Bi de albüm uzun. Tam 1 saat. Evlat acısı resmen. Şimdilik favorim aşağıdaki parça. Aylin Aslım eşlik ediyor. Küçük adamların bayılacağı türden. Bi de beni bu soğuk havada, havadna daha fazla üşütebilecek cinsten. Şarkıda bir yer var, böyle kısa bir yer ama bitiriyor beni... "Herkes gider mi?" (cevap belli niye soruyosun aga)


Tepkiler:

10 yorum :

Spes dedi ki...

Aşk Bu Gece Şehri Terk etti'nin büyüsü yağmurdu. Bununsa safi Yalnızlık. Albüm kapağının da, kopkoyu bir yalnızlığı göstermek için böyle olduğunu düşünüyorum ben.
Bedeni çekici gelmiyor bana orası başka bir mevzu ama şarkılar her zamanki gibi. Canına yapışıyor iki eliyle, kaç kaçabilirsen.
Aylin Aslım'ın son albümündeki emo kız modunu gördükten sonra, Cem'le olan düetine bakıyorum da. Adam güzelleştiriyor her şeyi yahu. Herkes tabii ki gider ve.

Volkan dedi ki...

kapaktan yalnızlık fışkırıyor tabii ki ama kendisine sarılma olayını popçular kullanıyor hep. hadi anladım da, niye parlak, pürüzsüz ve kıllı ten fotosu? bence burada biraz kasış, rafta dikkat çekme kaygısı var.
onun dışında kalan her şey harika. yeni favorim "unutursun"

Spes dedi ki...

Popçularla beni ayırt eder dinleyicim diye düşünmüştür bence. Aynı kalitede olmadıklarını, onların 'amaçsız' olduklarını biliyoruz sonuçta. :)
Bi de Cem gay. Parlak, pürüzsüz ve azıcık kıllı olması ondan sanırım. Fotoğrafa özel değil.

Spes dedi ki...

Surat ve kafadaki kıllardan bahsediyorum. Onun haricinde yok kıl evet. :D

Volkan dedi ki...

dinleyicisi ayırt eder de yeni dinleyici adayları için olmaz o.

Cem gay de, cinsel tercihini konuşan biri değil, kapaktan bunu bağırması çelişki olurdu. Güzel gözükmesi için, sharp gözüksün diyedir bence. Bakıç açısı :D

Spes dedi ki...

Ay yeni dinleyiciler olmasın artık. Biz bize yeteriz. :p
O değil de geçen dinleyicilerden birinin halini gördüm de. Bildiğin disco boy falan. Popülerleştikçe işler karışır hep olduğu gibi.
Kapaktan bağırdığını düşünmüyorum ben de zaten cinsel kimliğinin. Özellikle kılsız olmadığını düşünüyorum ama. Aman neyse, dinleyelim işte acı acı. : D

Naz dedi ki...

Hala yalnız mısın?
-sadece özgür...


Albüm kapağı da böyle,hem yalnız hem özgür....

Volkan dedi ki...

güzeldi bu

Vladimir dedi ki...

Kapağına bakıp da 1lame1 bulmuştum ben de. Dinlemekten kaçındım. Üstelik önceki albümlerine rağmen. Kapağa bakıp karar verirsem olacağı bu tabi :(

Volkan dedi ki...

"ambalaja aldanmamak lazım" ... hayattaki her hangi bir şeye uygulanabilir bu :D