19.11.10

geçmişten bi konsere ışınlansaydım...

Ama sadece 1 kereliğine geçmişten, her hangi bir zaman diliminden bir konsere gidip dönmem mümkün olsaydı ne hendrix konseri, ne rolling stones, ne beatles, ne elvis konseri filan izlemek, ne de woodstock'a gitmek isterdim. Beni 1991 yılına Rusya'ya ışınlasınlar!

Monsters of Rock 91 Rusya'da, Moskova'nın dışarısında gerçekleşmişti. O zamanki Rusya'da ölümlerle çalkalanıyor, baskı her yerden patlak veriyordu. Demokrasi ve özgürlük açlığı çeken genç kesim propagandalara yenik düşüyor ve ölümler olağan hale geliyordu. O zamana kadar Rusya'ya hatırı sayılır rock metal konseri uğramamıştı. Monsters of Rock 91 ise ücretsiz gerçekleşmişti ve müziğe aç Ruslar konser alanını mahşer alanına çevirmişti. Tam kesin olmasa da 1.6 milyon kişi konseri izledi ki bunun 500.000'i polisti.

Eğer Rus bir arkadaşınız varsa ve o konsere gitmişse muhteşemem anılar anlatacaktır size. Benim de bir arkadaşım var ve anlat anlat bitiremez o günü. Sanki ölmüş de ahirette sıra bekliyor gibiymiş. Ne tarafa baksa insan görüyormuş. Bir ara tüm umutlarını yitirmiş, eve bir daha asla dönemeyeceğini düşünmüş çünkü polis ölümüne saldırıyormuş taşkınlık yapan seyircilere (ki bunu DVD'yi izleyenler de görecektir). Gruplar muhteşemmiş ama Metallica tanrısal çalmış (görüyoruz zaten). 2 gün kan kusmuş 1 hafta evde istirahat etmiş konserler sonrası.

Pantera, Metallica ve AC/DC üçlüsüyle "cehenneme" dönüşen bu konser elbette tarihe geçti. Orada olmayı kesinlikle isterdim ne olursa olsun. Pantera ve Metallica'nın en iyi, en sert olduğu dönemde hepsini bir arada izlemek ve Dimebag'ü canlı görmek, asla gerçekleşmeyecek bir hayal olarak duracak bir köşede.





Tepkiler:

7 yorum :

ML dedi ki...

Her ne kadar onları cok dinlesem de bak bu anıyı bilmiyordum .
İzliyorum, ve dostum evet: Haklısın gibisin. Ama o cevreyi kaldırmazdı benim bunyem.sanırım . (:

Volkan dedi ki...

1.80 e 75 kilo, sportif değilsen ve bir kaç dövüş sanatı bilmiyorsan, eklemlerin yumuşaksa kesinlikle kaldıramazdı bünyen bence de :) Zaten videoda neredeyse yok denecek kadar az kadın gözüküyor :) kaldı ki yüzlerce erkek de hastanelik hatta ölen filan da olmuş. O kadar kalabalıktan başka bişi beklenmezdi zaten

ML dedi ki...

Ehehhe, olmayısım ya da olmak isteyip uzaklar da olmak istemem bence gayet de ımm evet guzel fikirmis.
Dovus falan biliyorum ama yani ı ı kesin olurdum ben kafama falan basarlardı. Oyle olmek istemiyorum haaayıııaaarrr!

Volkan dedi ki...

ahauhau "kafama basarlardı" asdaudh değişik bir öldürme tekniğiymiş :P

ML dedi ki...

Kesinlikle teknik bana eski gibi geldi vardır oyle.
Dusunsene yerdeyim ustume basan bir ayı . Ohohoho bunu ruyam da gormessem sabah uyanamam.

Volkan dedi ki...

bence rüyanda görürsen de uyanamayabilirsin :D Kafaya basılır mı ya ahahha ne güldüm

AliKılıç dedi ki...

Basılıyor, ben biliyorum. O festivalde ne kadar olmak istemiş olsamda o zamanlar 10'lu yaşlardaydım. Muhtemelen ezilirdim. Yok gerçi şimdi öyle bir festival yapılsa yine ezilirim. Demek ki kimse senin kafana basmamış Volkan. Nasıl acıyo biliyor musun sen? Ühü ühüü.