4.8.10

sürüsel hayaller

Eğer çevrenizle biraz ipleri koparmamışsanız ve nabız tutmayı seviyorsanız, eminim ki ulaşabildiğiniz insanların hayalleri hakkında bilgi sahibisinizdir. Elbette kankanızdan ya da aynı evdeki insanlardan bahsetmiyorum (gerçi bu insanlar da olur)... Bu insanların sahip oldukları hayallerin çok benzer olduğunu farketmişsinizdir (ya da bana öyle geliyor). Böyle çok çok az bir oranda belki uçuk, farklı, kulvar dışı hayalleri olan insanlar tanıdım. Onun haricinde çoğu insan, sanki aynı tombala torbasından çıkmış hayallere sahip.

Derdim bu da değil, sadece bu hale nasıl geldik? Ben bunu pek anlamıyorum. Evreni mekanik olarak yönetmesek de hakimi olan insan, en kudretli, en yüksek rütbeli canlı olan insan, nasıl olur da bir sürü gibi aynı hayallerle bu toprak yüzeyindeki mesaisini tamamlayabiliyor? Dahası, nasıl bununla yetinebiliyor? "Fazlasında gözüm yoook benim"cilik değil bu. Kendini küçük görmekten başka bir şey değil. Kendini küçük görmeye, "alkçak gönüllülük" kulpunu kim taktı? Neden?

İnsanlara sahip olduklarıyla yetinmeyi ve daha fazlasını istememeleri, istese bile bunu hayal bile etmemeleri, dolayısıyla bu konuda bir adım bile attırmamayı, kim nerede sistematik olarak başlattı da dünyanın çoğu yerinde yaygın hale geldi? Bu "izm" in neresi çekici ki insanlar bu "izm" in arkasından ölene kadar gidebiliyor? Ne zaman hayal kurmaktan vazgeçtik? Karşılığında ne aldık? Kefareti ne oldu insanoğluna? Hani "düşünmeyen bir dünya yaratma" çabası var diyelim (ki var), ama kafanın içindeki ette hayal kurmana engel olan kim? Var mı cevabı olan ya da cevabı verilmiş bir kitabın adını bilen...
Tepkiler:

4 yorum :

pinkyfreud dedi ki...

İnsanların daha fazlasını istemediklerini kim söyledi ki?
İnsanlar "insanlık" adına daha fazlasını istemiyor olabilirler ancak..

Volkan dedi ki...

daha fazlasını istemeleri (kendileri adına veya başkaları) klonlaşmış hayal kurmadıklarına kanıt değil maalesef

pinkyfreud dedi ki...

Yazıyla çeliştiniz

Volkan dedi ki...

"daha fazlasını istememeleri, istese bile bunu hayal bile etmemeleri..." demişim zaten. İstenen "fazlalar" bile kişinin kendi hayalleri değil, başkalarının çok önceden topluma sunduğu hayaller. Bir şekilde aramızda klonlanmış. Pembe panjurlu evden tutup iyi bir okul/iş/eş kombinasyonuna kadar gider. Default hayaller... demek istedim ben.