6.4.10

oldies but goldies


ne zamandır kirlettiğim bloga bi yazıyla geri döneyim dedim. hazır kafa da biraz rahatken ne yazayım ki düşündüm, eskilerden biri yardımcı oldu sağolsun. sanki ilk kez eskilerden yazıyormuş gibi yaptığıma da aldırmayın

1999 filan sanırım yıl. o zaman daha yontulmamış bir internet kullanıcısıyım. bildiğin kütük ama. at sobaya, yanarım yani. o kadar ki, bir tane explorer açardım, bir site açardım ve onla işim bitmeden, başka browser açamam sanardım. yani bir mail 5 dakkada açılıyorsa, 5 dakika beklerdim başka bir şey yapmadan. öyle olmadığını öğrendiğim gün çok mutlu olmuştum, neyse.


İşte o zamanlarda ben böyle büyük bir oyuncu ateşiyle kavruluyorum. hala da öyle de, o zaman ayrıydı. kesseler kan değil poligon akar damardan. IGN, gamespot filan da bir kaç yıllık siteler o zaman. kendimi hemen oralara atmıştım. İngilizce desen yok denecek kadar az ama bendeki cesaret süper. O zamanlar IGN'in sohbet odaları meşhur ve çok güzel. mIRC denilen illet moda ama IGN'de süper scriptler var, oda yaratma, renkler semboller filan, allaaaah, o zaman büyük konu bunlar. Neyse, IGN'de böyle bir odamız vardı, survival-horror türüne adanmış. En başta çok boş geçerdi de, sonra acayip patlama yapmıştı. Bi kaç bin kişi bilir olmuş hatta.

Ben de öküz ingilizcemle sözde iletişiyorum diğer oyun severlerle. Şimdi şaşıyorum lan nasıl anlaşıyormuşum ki diye ama oluyormuş demek. O günlerin birinde işte Alman biriyle konuşmaya başlamıştım. Sur-hor manyağı çıkmıştı. Sonra bu mailleşmelere kadar gitti. Sonra ben bunun benden 1 yaş küçük bir hatun olduğunu öğrenince dumur oldum. Zaten nedense ben bu konularda dumur oluyorum. Önce erkek sanıyorum, aa kızmış olunca nası ya filan ... O zamanlar da aynen "metal dinleyen kız mı? Vovv süper" gibi bir şeydi oyun oynayan kız da. Sayıları çok azdı. Şimdikinin 10'da 1 kadar bile yoktu yani. Hele ki öyle Resident Evil, Silent Hill Dino Crisis filan oynıcak, imkansız. Hatunla işte mesafeli başlayan bu online arkadaşlık serüveni, bildiğiniz normal arkadaşlığa kadar ilerledi yıllar geçtikçe. Ben pek bir şeyimi anlatmasam da, o anlatırdı. Hiç öyle Alman kızı gibi disiplin veya ahlaksızlık abidesi değil. Bildiğin Konya Ovasında yetişmiş, süper güzel bişi. İlk fotoğrafını yolladığında şaka yapıyor sanmıştım. Bir kız hem güzel, hem alman olmasına rağmen bu kadar zayıf, kibar ve etik hem de oyun sever olamazdı. Bi kusur olması lazım lan! ... Diye düşünsem de yoktu. Şimdi 25 yaşında işte. Eğitimini tamamladı, bir işe girdi, kendi evini kurdu, döşedi, işinde ilerliyor, geziyor... Mail attı işte, naber, nasıl gidiyor Volcan diye. Hala Volcan diyor, ona kızıyorum bi :)) Bi süredir unutmuşuz haberleşmeyi, maddi uğraşlara dalınca kafanın dışarı çıkması zor oluyor diye lafladık güldük ettik. Aradan geçen yıllarda nasıl değiştiğimiz hala şaşırtıyor bizi... Ben onu 11 yıldır tanıdığıma hala inanamıyorum mesela. Hem de ülke aşırı. Bir gün yüz yüze de görüşeceğiz ama du bakalım :)

Ondan sonra en eski ve en değerli online arkadaşlarımdan ghidrah nickli bir amca var. Onunla da tanışma vesilemiz bir oyundu. Dino Crisis çıkmıştı. bilen bilir, sonları çok karışıktı, tam çözüm gerekliydi (Level daha yazmamıştı o zaman). Ben de gamefaqs.com da buldum adamı ama anlamadım çözümü, sordum "aga böle böle demişsin de olmuyo, nasıl, bi özetle" diye. adam da kibar kibar anlatmış. sonra işte nerelisin, buralıyım, şaşırmacalar derken öyle tanışıyoruz. Amca Boston'da oturuyor. 50 yaşlarında. 3 tane çocuğu var. En büyüğü işte üniyi yeni bitiriyor. Geri kalan da ikisi de okuyor. Marangoz ama bizim bildiğimiz tabirde değil. Burda 4 suntayı yan yana getiren marangoz oluyor da, amca bildiğin ev yapıyor onbinlerce dolara. Yanında pek çok elemanı var, harika evler yapıyor. Eski hippilerdenmiş. Saçlar hafif uzun, beyaz filan. Hayalimdeki baba modeli lan resmen :) Henüz bir resmini görmedim, istemedim de gerçi. O istemişti, uzun saçlı halimi görünce de epey kıskanmıştı :)) Hiç de bildiğimiz Amerikan babalarından değildir. Öyle umursamaz, saldım çayıra mevlam kayıra olayı yok. Her bi çocuğuna gelecek vermek için bildiğin yırtınıyor. Sadece ellerine para vermekle de kalmıyor, onlarla zaman geçiyor. Her bir çocuğuyla haftada en az bir etkinliği var. Çoğu zaman da ailecek. Onları dinliyor, psikolojilerine önem veriyor. kişisel ve sosyal gelişimlerini destekliyor. Bazen bana dert yanardı "ulan çok değişik bi nesil bu ya, biz hiç böyle değildik" der dururdu :)

Adam büyük oyuncu resmen. Sur-hor oyunlarında speed game ustası yemin ediyorum. Eskiden çok modaydı; en kısa sürede kim bitirecekti oyunu diye. Silent hill'i dünyada bu adamdan daha hızlı bitiren yoktu. Tam çözümleri de hala durur internette. Resident evil 1-2, Dino Crisis 1-2, Silent hill vs. en kral tam çözüm ve speed game'ler bu abidedir. FEna bir Tekken oyuncusu da değilmiş anlattığına göre. Oğluyla oynuyormuş ama hep yeniyormuş oğlunu. Diyorum aga sen benle oyna da gör gününü :)) Zaten diyo mutlaka gel Boston'a, misafirim ol istediğin kadar. Ölmeden göreceğim süper babayı valla :) Bu amcayla da bi 10 yılı devirdik. Adam hastalandı, üzüldü ağladı, düştü orasını burasını kırdı, parası battı, kazandı filan, harbi dolu dolu yaşıyor tanıdığım 10 süre boyunca. Çok da güzel akıl verir. "Ya bırak zamanla geçer" filan gibi içi boş öğütler yerine tecrübeyle sabit şeyler anlatır, etkiler beni valla. 55 sene yaşamak kolay diil :)

Tabii ondan sonra da çok arkadaş edindim şu internet denen illetten ama hiç biri bu ikisi kadar uzun süreli ve kaliteli olmadı. Tabii hala devam ediyor oluşları da ayrı. Bir de arabistan'dan vardı, muhammed diye. İngilizce öğretmeni ve koyu Playstation manyağıydı. adam evlendi, çoluk çocuğa bile karıştı ya huahuaasdas. gerçi kayıplarda o da, öldü mü kaldı mı. du bi mail atim.
Tepkiler:

11 yorum :

StummScream dedi ki...

Vallaha sanki 1.cinin sonu süpriz bir evlilik bile olabilir =P

Hem hanım yardım eder iş'e de birlikte takılırsınız. Bir an düşündümde, abi kaçırma bu kızı asdasdasd

Volkan dedi ki...

ahahah ... yok yok. "arkadaş" dedik, dost dedik :) Öyle şeyler olmaz bende :)

StummScream dedi ki...

Tabi orası senin bileceğin iş =)
Ama yine de sen şu oyun oynayan kadın profilini iyi düşün =P

Volkan dedi ki...

:D önemli olan gönül güzelliği, ne oyuncular gördük yoksam auhsduhas

IMPERATOR CAESAR FLAVIVS PIVS FELIX VICTOR MAXIMUS AVGVSTVS dedi ki...

ahahaha ikinci paragrafı okurken güldüm bayağı. Abi ciddi ciddi senin bir Yiğit Özgür karikatürü olma ihtimalini düşünüyorum. Şakaysa hiç komik değil ciddiyse çok komik bir insansın resmen. =D

Belki bir 15-20 yıl sonra da Boston'daki abiyle buluşma maceranı okuruz buradan. =)

Volkan dedi ki...

:DDD Umut sarıkaya rulz :)

Şaka değil be. %101 gerçek yani. Bence de komik zaten ben de gülüyorum hala :) ama 15-20 yıla ölür Boston'daki abi muhtemelen, hem niye o kadar geç gidiyorum ki :) Gıcık ettin gidiyorum haftaya asdas (elimde köy yımırtası, kaymak, kilim "ağabey ben geldimmm" diye ahahah)

IMPERATOR CAESAR FLAVIVS PIVS FELIX VICTOR MAXIMUS AVGVSTVS dedi ki...

AHAHAHA vallahi yorumu göndermeden önce böyle söyleyeceğini biliyordum. Hatta cevabını bile vermiştim içimden. "Abi gider gitmez yazmana gerek yok ki, üzerinden vakit geçince yazmışsındır mesela." =D

Hatta gidince oraya abinin yanında çalışıyorsun, mesleğini öğretiyor o sana. Kızı var seninle yaşıt, ama erkek arkadaşı var. Piçin teki kötü davranıyor kıza-- AHAHAHAHA. Devam edemeyeceğim daha fazla. =D Based on a true story. =P

Volkan dedi ki...

mahaha. harbi tam Türk filmi çektin sen iki dakkada :)) Halbuki benden bir TopGun filmi çıkardı. Tom'dan neyim eksik :hıh :PPP

IMPERATOR CAESAR FLAVIVS PIVS FELIX VICTOR MAXIMUS AVGVSTVS dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
IMPERATOR CAESAR FLAVIVS PIVS FELIX VICTOR MAXIMUS AVGVSTVS dedi ki...

ahaha Tom kimmiş ya, sen bir kere daha sempatiksin. =D

Abi senaryoyu sen başlattın "köy yımırtası" ile yoksa bana kalsa güneş batarken bir New York manzarası eşliğinde, fonda Bob Dylan'dan You Belong to Me çalarken, F16'nın içinde Cenifır'la (Megan Fox) sevişiyor olurdun. Dünya'yı da daha beş dakika önce kurtarmışsın.

Volkan dedi ki...

ehehe. işte bu. Böyle yorumlar yazın bana uhasuduhas, şımartın beni. DESTEHHLEYİN BENİİİİ :P (take my breath awayyyyyy dırırımdırırırım)