5.2.10

yazmayı unutmak


Sanırım daha önce bu konu hakkında yazmıştım ama bugün biraz daha iyi anladım.
O da; bilgisayarda yazı yaza, eller klavyeye alışa alışa, kağıda yazmayı unutmuşum resmen.
Acayip çirkin bir şey çıkıyor ortaya. Kendim zor okuyorum, o derece.
Hele uzun uzun yazıyorsam, of, sonlara doğru harfler bir birine giriyor, alt şeride kayıyorum filan.
Gözüm Delete veya backspace tuşuna kayıyor. Geri almak istiyorum yazdıklarımı. Seçip bold yapasım, kırmızı renk veresim geliyor. Ama tek tip kalemim olduğunu için bi balon içine alıp altını karalıyorum altındaki sayfaya da geçmek üzere. "bu font olmadı ya, Times New Roman olsun, yok yok Helvetica yakışır bu konuya" diye saçmalayabiliyorum da...

Böyle böyle sinirlenirken ilkokulda ne kadar "güzel yazmaya" meraklı olduğum geldi aklıma. Öyle bir ders de vardı hatta. Zar zor geçiyordum ama iddialıydım valla. Ergin denen bi çocuk vardı, hattat gibi yazardı. Bi de el yazısıyla yazardı, elini kaldırmadan yazıyodu adi neredeyse. Kalın uçlu kalemle yazardı bi de (HB mi neydi), sayfaları art arda çevirince böle sanki kurana bakıyormuş izlenimi verirdi.

Gidip aynı kalemden ben de almıştım. Sonra oturdum alıştırdım kendimi, yazdım da valla ama sonra pek yazmamaya başladık, hay ben böle şansa diye, o heyecanımı kaybettim o gün. Zaten bi de çizgisiz kağıda yazma modası çıktı. Hay ben öyle modaya ya. Aylarca altına çizgili kağıt koyup öyle yazdım. Kaç yılda düz yazmaya alıştı mbilemiyorum. Bugün bi dilekçe yazsam muhtelemen yukarıdan aşağı doğru süzülen bi cümle yazarım.

Ondan sonra tüm notlarım karınca duası gibi olmuştur. Bir tek ben okurum, o da belki :P
Ama bugün başka bir yönümü daha keşfettim ki, kursta yazıyorum böyle bıkbıkblabla diye, o kadar uykum vardı ki, bir rüya bile gördüm arada, sanırım bi 5 saniyeliğine beyin reset attı o sırada.

Deftere baktım işte şöle yazıyodu: Vergi sistemi işte şöyle böle olmakla beraber __--$'^)(/&/%+asdasd^+%2^+327/+%&^'___^'__ . Bu dönem de bir takvim yılı olup... " diye gelişmiş olaylar. Uyurken de sallamış elim öyle bir şeyler valla.

Kurtulalım artık şu kağıttan kalemden. Bakın ağaçlar tükendi, mürekkeb bitti evrende, gelin artık dijital ortama geçelim, hologram şeklinde sanal klavye icad edilsin, onlara basalım, daha güzeli; düşünelim biz, kelimeler ledtv'li ekrana dökülsün filan. Hem 1GB'lık bi alana bile binlerce sayfa yazı yazabiliriz, doğa dostu olur! He? Hoş olmaz mı? Yapın bi kıyak
Tepkiler:

7 yorum :

StummScream dedi ki...

Doğa dostu insan doğaya ne zaman toprağa karışacağı belirsiz maddelerin kullanılmasını öneriyor kendi için de çelişkili bir yazı =D

Bence daktiloya geçelim :P

Earl dedi ki...

Dün Word'de yazarken aklıma geldiydi bu durum.Biz mi teknolojiye hakimiz,o mu bize hakim acaba? :D

Volkan dedi ki...

stummscream@ daktilo da iyi fikir walla. bi süre kullanmıştım. şak şak çaaaat sesleriyle kafa şişirse de, el yazısından iyidir :P

Earl@teknoloji bize hakim tabii ki :D ama fişi hala bizde

Armageddon dedi ki...

Volkan geç bunları, fişi hala bizdeymiş, sanki çekip çıkarabiliyosun da fişini. Teknoloji bize hakim elbette.

Onun dışında ben de yazmayı unutmuşum feci şekilde. Hatta bu yazını okuyup epey bir inspiration aldım, galiba ben de bu konuda bloguma bir şey yazacağım haha :D

Volkan dedi ki...

ya sen ne pis bi insansın, inspirationmışmış hauha :)))

Armageddon dedi ki...

haha modern zamanlardayız, artık 'aşırma' yerine 'esinlenme' kullanıyoruz :D hem de her şey için :D

Volkan dedi ki...

çok jim jarmush gördüm seni :)))