2.1.10

Ezel


Millet Ezel de Ezel deyip duruyordu, ilk fırsatta başlayıverdim diziye.

Şimdi şöyle bir şey var ki, en son takip ettiğim Avrupa Yakası'nı bile bırakalı yıllar olmuş. Çünkü Türkiye'de televizyonculuk yok, dizi mizi zaten yok. Ver müziği, ver çoşkuyu, ver silahı tamamdır. Sorana "yok türk dizisi izlemiyorum" dediğimde de "hııı sen DE böyle herkesin izlediği şeylere karşı cephe alıyorsun yani" gibi şeyler söylüyorlar. Hayır tabii. Kurtlar Vadisi'ni kaliteli yapsınlar, onu da izliyim, ne var :) Kaldı ki yabancı izlediğim dizilerin hayranları da muhtemelen Ezel'inkilerden fazladır.

Ezel'i de ben böyle maço bir şey sanıyordum. Rajon macon vardır diye düşündüm, bu kadar sevildiğine göre.

Neyse, dizi bi kere korkunç uzun. 1.5 saat dizi mi olur abi? Yuh yani.

Kenan imirzalıoğlu iyi oyuncudur. Yakışıklı ve cool adamdır ama o bakışlarında da hep bir samimiyetlik vardır. Ezel tam onun için biçilmiş kaftan olmuş. hayatının rolünü yapıyor çoğu sahnede.

Cansu Dere ise tam tersi, bu kadar bok oynayamaz. Her ne kadar dizinin şıllık karakterini oynasa da, çok daha iyi oynaması gereken bir oyuncu niye seçmemişler diye düşündüm ama cevap belli aslında. Kimse öyle yılık yılık bakamaz, kürdan vücuduyla o kıyafetleri giyemez. Ama abi öyle de anne olmaz yahu. Yapamıyor yani, eline yakışmıyor resmen. İyi zırlıyor, iyi pişman kadın rolü yapıyor ama.

Ramiz dayı, herkes gibi benim de favorilerimden oldu tabii. Tuncel kurtiz kendini bulmuş resmen. Adam zaten ingiliz dili mezunu filan ve über tiyatrocu, off yani, hastasıyız. Filmlerde de böyle wiseman'lere bayılırım.

Arkadaşlar diyordu ki, Türkiye standartlarının çok ilerisinde bir dizi. Hemen yatırdık masaya tabii...

Bu dizinin en büyük olayı, en büyük kozu karakterleri. Benim izlediğim ve bildiğim kadarıyla, Türk dizilerinde karakterleri 3 boyutlu yaratamıyorlar. Nedeni uzun konu, ama yok yani yaşayan, kanayan bir karakter çok az vardır. Ezel'deki tüm karakterlerse tamamen üç boyutlu olarak tasarlanmış. Sanırım 2 yıl kadar bir hazırlık yapılmış. Çoğu süre buraya harcanmış belli. Çünkü bir karakter ne yapıyor, neden yapıyor veya neden yapmıyor, karakteristik özellikleri neden öyle gibi onlarca soruya verdikleri cevap hem kompleks hem çok basit. Tesadüflerle ilerletmiyorlar karakter değişimlerini. Yani bir Dexter karakteri ile Ezel yan yana koyulabilecek derinlikte karakterler gibi gözüküyor. Bu bir başarı.

Senaryosunda büyük bir olay yok. Monte Kristo kontundan aşırdıklarını zaten söylemişler. Ama aralara da güzel detaylar atmışlar. Bir dizi mantığıyla çekilmemiş, yani 2 sezonluk bir film gibi ilerliyor dizi. Çünkü tempo ayarlamaları ve ritmler, alışa geldik diziler gibi değil. Bir anda çok duygusal bir sahneyle başlıyor dizi ve temposu düşük bitiyor. Ama ortalarda 1 değil 2-3 ader zirve bulunuyor. Çok cesurca. Çünkü dizi hızlı ilerliyor gözüküyor. Bu da izleyicinin alışkanlıklarını etkilediğinden "değişik bir yapım izliyorum ben sanırım" hissi doğuruyor. Ayrıca Flashback kullanımları da cuk diye oturuyor. FB'leri o sıradaki sahneye çok iyi giydirmişler. Lost'ta bile alakasızca geçişler olurdu geçmişe, bunda 8. bölüm itibariyle hiç karşılaşmadım.

Sanat yönetmenliği de pek leziz. Kıyafet-ortam-psikoloji uyumu sorunsuz ilerliyor şu anlık. Tek kusuru, her giysi hep yeni. Hiç mi eski, yırtık, sökük, lekeli giyinmez zenginler ya da bir kıyafet 1 kere mi giyilir?

Görüntü yönetmenliği de bir Türk dizine göre oldukça ileride. Bizim en çok kullandığımız ve en kötü kullandığı şarjo, jemmy jip, bu dizide hem az kullanılıyor hem de üslubuna oturtularak kullanılıyor. Stady Cam de oldukça iyi işler çıkarıyor. Geçişler, sahne arası erimeler filan da oldukça iyi. Sadece "kamera karanlık köşeye döner, oradan başka bir sahneye geçilir" numarasını çok yapıyorlar. Çok yapınca da etkileyiciliği kalmıyor ama bazı planlar, kadrajlar tam filmllik. Storyboard'lu mu çalışıyorlar acaba?

En büyük sorunu da müzikleri. Main theme zaten God of War OST çakması. Onu da araklamışlar. Geri kalan yaylı çalgılar filan da bize yakın şeyler ama çok abartı bir kullanımı var. Sahnede tempo yükselmeden bir anda kemanlar filan giriyor allah noldum diyorum. Habercilik yapıyor yani. Bi çok konuda bu kadar cesurca davran, kalk müziklerde klasik hatalar yap. İlginç.

Türk dizi sektörünün aranan kanı Ezel değil maalesef. Karakterleriyle, senaryosuyla, tasarımı ve prodüksiyonuyla belki biraz işi bir adım ileri taşımış ama yeterli değil. Zaten 2 sezon olarak tasarlanmış diziyi uzatacaklarmış galiba. Bir kere de tadında biten dizi çeksek şaşardım zaten.

Ama ben izlerim Ezel'i. türkiye'deki hayran kitlesi, sayısı beni ilgilendirmiyor. Çünkü biraz ilginç noktalara dayanıyor. Ben hayatta bazı yaşanmışlıkların zamanla çürüyüp yok olduğuna inanan biri değilim. Zaman kavramım o kadar acımasız değil. Ezel de çıkış noktasını buna göre yapmış. Pişmanlığı güzel dile getirmiş. Gerçekçi olmuş bunu da yaparken. Zaten "intikam" filmi ve dizileri çok yok. O bakımdan da konsept olarak ilgi çekici geliyor bana. Aşk dizisi çekmektense intikam dizisi çekmek daha heyecan verici. Çünkü aşk yani, herkes yaşar, dağda yaşayan da plazanın en tepesindeki de. ama herkes intikam hissini yaşamaz. herkes intikam için yaşamaz. aşk unutulur eskir, başka birine ertelenir ama intikam asla çıkmaz, ölene kadar o kişiyle yaşar, aktarılmaz. İkisinin harmanlanması şeklinde özetlenebilir zaten Ezel. Şu anlık intikam kısmı ağır basıyor sadece. Bir de anne-baba-kardeş üçgeni var ki, ah işte, asıl bam telim orası. O kör anneyi kim oynuyorsa alnından öpüyorum. Her seferinde gözlerimi dolduruyor yemin ediyorum. Yemişim Eyşan'ı.

http://www.ezel.tv/anasayfa
Tepkiler:

5 yorum :

DCD dedi ki...

Şimdi yiğen... Yazmışın. Aferin. Olmuş. Fakat sana bir sorum var. Şimdi sen de Ezel'ci oldun ya, heh, sıçtık olm !!! şlksjgşdl jşsjgşsdlgj Hastasıyız ailecek.

DCD dedi ki...

Daha iki gün var yeni bölüme 2 koca gün volkaaaann!!!

Volkan dedi ki...

yok olm ezel'ci olmadım ama ofis şenlencek onu biliyorum ahahau

tiniminnie dedi ki...

o deil de...

kamile yazık oldu be (:

Volkan dedi ki...

13ü izlemedim, o yüzden yazık mı oldu harbi bilemiyorum, ama umarım olmaz bıyıklarına gurban olduuumununu :PP