4.1.10

alışkanlık


alışkanlıklar kötü şeyler. tümörün bile iyi huylusu varken, alışkanlığın iyi huylusu yok maalesef. O yüzden alışkanlık edinmemeye özen gösteririm (yok değil ama). şimdi dersiniz ki "kitap okumak iyi bir alışkanlık değil midir?" bence değildir. bir şeyin yapılıyor olma nedeni "alışkanlıksa" ne kadar pozitif bir değer kazandırsa kazandırsın kişiye, bana mantıklı gelmiyor. Bilgi almak, ufku genişlemek, kafa dağıtmak veya toplamak, kişisel gelişim, eğitim vs. şeyler yüzünden kitap okunsun, alışkanlık olduğundan değil. Çünkü bir alışkanlık bir süre sonra insana külfet olmaya, belini bükmeye başlar. Yük olur kazanç ne olursa olsun. Sonu da hüsranla biter elbette. Niyete bağlıyorum kısacası olayı.

Ama son zamanlarda, aslında taşındığımdan beri, bi alışkanlık edinmişim, farkettim; yatmadan önce ve kalktıktan hemen sonra perdemi aralayıp dışarı bakıyorum bozuk gözlerle görebildiğim en uzak noktaya. Sabahları çapaklı gözümü kısan o ışığı görmek istiyor gibi beyin, şuursuzca elim perdeye, gözüm yukarı kayıyor. Yatmadan önce de hava bulutlu mu, yıldızlar gözüküyor mu, yağmur (artık kar) ne kadar şiddetli, 5-6 saat sonra şu anda hiç olmayan trafiğin ne kadar çoşacağını görmek istiyor gibi bakıyorum bir kaç saniye. Ya da hepimizin aynı gökyüzüne baktığını bilmek güç veriyor her güne başlarken veya bitirirken.
Veya altında yeni hiç bir şeyin olmadını hatırlayarak teselli edinmem.
Tepkiler:

6 yorum :

Bora-MAN dedi ki...

Bizde yapabilsek keşke perdeyi açıyorum karşı binadaki teyzeyi halı silkerken görüyorum :D :D en uzun mesafe o kadar

Volkan dedi ki...

ahahhhaa :D
ben çok gördüm o teyzelerden. ya sniper alıp alayını vuracaktım ya da taşıncaktım :))

Gia dedi ki...

aliskanliklarimi seviorum :/
seviyorum hulleeeyyyynnnnnnnnnn :))))))))))

ps: napim seviyorum :/ :)

Bora-MAN dedi ki...

:D :D ben alıştım artık arada gidip yardım ediyorum bende silkiyorum :D

Gia dedi ki...

huhuuuuw bide bende sana ait bi ödül war yine ;)

mmuuccx :)

Volkan dedi ki...

muhuahua. ödülünü sevdiğiminin :)) Teşekkür ederim şekerim :))
(alışkanlıklarından da kurtul pls, deli etme adamı :P)