6.1.10

2009'un En İyi Filmleri

Geldik filmler kategorisine. Oldukça zor oldu seçmek ama oldu. 2009, sinema açısından oldukça güzeldi benim için. Hollywood da, Avrupa da ve Asya da güzel filmler çıkardı peşi sıra. Mary & Max gibi ve Avatar gibi kalbe ve göze hitap eden iki şahaserle karşılaştık. Kore'den 2 film girdi en iyi 10 filmime. Thirst özellikle gelmiş geçmiş en iyi filmlerim arasına girecek kadar güzel bir olay. Gönül isterdi ki bir de Japon filmi olsun ama 2008-Departures'ten bu yana etkileyici bir Japon filmine denk gelemedim.

Listeye son anda giremeyen filmlerse:
Moon, Star Trek, White Ribbon, The Hangover, Whatever Works, The Boat That Rocked... Up in the Air buralara gelip de izlenemediği için bu listede yok ama sanırım izleseydim değişirdi bu liste. Elbette birçok güzel Türk filmi de geldi ama elimi vicdanıma koyunca şu listedeki hiç bir filmin üstünde değiller benim için.

(büyük hali için tıktık)
















1- Inglorious Basterds
2- Mary & Max
3- District 9
4- Thirst (Bakjwi)
5- Antichrist
6- Castaway on the Moon (Kimssi pyoryugi)
7- (500) Days of Summer
8- Avatar
9- UP
10-Watchmen
Tepkiler:

3 yorum :

Bora-MAN dedi ki...

güzel liste

The Hangover ı da eklerim ben buna :D

Eliza Doolittle dedi ki...

Departues ardindan Japon film ozlemine katiliyorum. Thirst'u daha goremedim, film delisi annem anlata anlata bitiremedi, bekliyorum. 500 days of summer da mis bonbon...
Oyle de cok izliyoruz ki ben benim listemi toparlayamadim bi an, sen bravo super kategorize etmissin :)

Volkan dedi ki...

Eliza: Bir anda koca bir yıldan 10 film seçmeye çalışınca zaten kısa bir süreliğine bayılmışım :))

ama sonra IMDB sağolsun, filmleri hatırlamamda yardımcı oldu, önce bi 20 çıkardım, sonra sıralamaya soktum, eh işte bu kadar oluyo :))

ayrıca japon sinema-sever aha!