7.12.09

konuşmadan anlaşabilir miyiz acaba?


Çok Türk filmi çıkacak da gideyim diye bekleyen, heyecanlanan biri değilim genelde. Ecnebiciyim eh sanırım ama son zamanlarda Başka Dilde Aşk adlı filmi heyecanla bekliyorum resmen. 18 Aralık'ta çıkıyor.

Film Zeynep ile Onur'un aşkını anlatıyor. Zeynep hayatını konuşarak kazanıyor, Onur ise doğuştan sağır ve dilsiz. Kader bu insanları bir şekilde birleştiriyor ve muhtemelen de bir şekilde nasıl ayırdığını izliyoruz. "Farklı dünyaların insanları" klişesine gayet güzel bir yenilik getiriyor. Zaten senaryosu oldukça övülmekte. Hem engellilerin dünyasına bir ışık tutuyor, hem de günümüz ilişkilerinin konuşma=konuşamama eşit değildir anlaşmak gibi formülleri sorguluyor. Biraz da acıklı sanırım.

Facebook sayfasına gidip fragmanı bir izleyiverin derim.

http://www.facebook.com/BaskaDildeAsk#/BaskaDildeAsk?v=app_7146470109


Filmi biraz daha merak ettirmedi ama beni garip hissettiren bir diğer şey de, Pazar günümün "tek" kelime etmeden bitmiş olması. Evet, dünyadaki kimseye sesli olarak tek kelime etmedim hatta kendimle bile. Sadece nefes alıp verdim. Bunu da planlamadım sadece yeni farkına vardım. Ne dışarı çıktım bi dükkana gittim, ne telefonla birini aradım, ne biri arada, ne biri sesli konuşma teklifi etti, ne ev arkadaşımla lafladım, ne kendi kendimle konuştum... Bugün kendi sesimi hiç mi hiç duymadım ve bunun çok güzel bir his olduğunu gördüm. Normalde istesem bile böyle bir şey olmaz, inanmıyorsanız bir deneyin. Sadece 1 gününüzde ağzınızı hiç açmayın. Bu, belki daha önce de olmuştur bana ama farkına varmamışımdır, şimdi düşününce garip geliyor, konuşmamak. Neyse. Yarın bokunu çıkarırım zaten :D
Tepkiler: