9.12.09

emre aydın ile teen olmak

2006'dıydı sanırım. Emre Aydın bi anda patlamış böle, Turkrock forumlarında filan biraz feryat figan. O zaman dinlemiştim Afili Yalnızlığı. Epey beğenmiştim diye hatırlıyorum (4 yıl olmuş mu olm!!!) ama tabii Emre Aydın ayrılık şarkıları yazdığı için, dünyanın en mutlu adamı olarak pek uzun süre playlist'imde yer alamamıştı. Ondan sonra da açıkçası pek geri dönmedim. Hatta hiç dönmedim... Anca TV'de filan denk gelirsem kulağımın ucuyla dinliyordum, Beyaz Show'da izlemiştim bi, efendiliğini de beğenmiştim açıkçası. Sonradan öğrendim ki eski/koyu bir FRP oyuncusuymuş filan... MTV'de ödül aldığında bi de vayy mayyy olmuştum, yine adını unutmuştum.

Geçen dedim lan bu adamın yeni albümleri nasıl ki... E yokmuş bu adamın yeni albümü! Bıraktığım yerde duruyor resmen... Onca yıl nasıl 1 albümden o kadar ekmek yedi yahu bu adam! Bakayım kaç klip çekmiş. 6 parçaya klip çekmiş. Oh süper bir pazarlama harikası derken, tekrar başladım parçalara...

Aslında söylemekten çok utanıyorum ama resmen zilli teenager gibi Belki Bir Gün Özlersin parçasına takılmış durumdayım bi kaç gündür. Klibi de yeni izliyormuşum gibi izledim. Çok profesyonel bir bakış açısıyla çekilmiş. Hatta klip tadında değil de kısa film şeklinde olmuş. Yavaş kadrajlar, ağır geçişler, fade in/out'lar, yavaş hareketler, detaylara zoom'lar filan. Nefismiş. Niye hatırlamıyorum ki bunları ben?

Sözler zaten doom metalin dantel hali, kıymık kıymık yoluyor adamı...

belki bir gün özlersin ...
başka adamlarla
başka şehirlerde yürürken . ...

Şu andaki ruhum, parçanın çıkışına denk gelen 22 yaşında olsaydı sanırım evir çevir dinlerdim, ciletlerdim çükümü ama şimdi farklı bir yerden vuruyor notalar (Ben 20li yaşların başında çok şanslı biriydim gerçekten, çok güzeldi o yıllar çok zor olsa,böyle şeyler film gelirdi hep). Sanki anlatılan şey bir özlemden, bir dilekten veya umuttan öte, geriye bir şeyin kalmadığı anda çıkan kelimeler gibi geliyor kulağıma. Geriye sadece bir Belki nin kaldığı anda insan neyden bahsedebilirse, ondan bahsetmiş gibi. Başka adamlara başka şehirlere ait bin bıçak sahibinin kulağına fısıldar gibi. Emre Aydın ne yaşamış diye merak ettiriyor. Cem adrian'ı andırıyor sözler yer yer. Kesmeşeker de var. Biraz da Katatonia.

Ama parçadaki 2 yeri anlayamadım: yasal acılarından ve sessiz harfler seçersin .. Bir anlam çıkaramadım açıkçası...
Tepkiler:

3 yorum :

StummScream dedi ki...

Bu manidarlıklar Electric Wizard-Doom Mantia yanında hiçbirşey.
Bunalım neymiş en iyi açıklamadır bu şarkı özellikle akşamın geçkin saatlerinde efkarlı şekilde dinlenirse uyuşturucu almış etkisi yapabilir aman dikkat!..

Heleki midesi kaldırmayan insanlar youtube'da ki ilk sırada yer alan Begotten klipli halini izlemesinler +21 şiddet, korku, bilinçaltı...

Gadno Kopele dedi ki...

bence bu klip kult klipler arasindaki yerini alacak onumuzdeki yillarda. super bir is.

Volkan dedi ki...

stummScream: abi emre aydın diyorum Electric Wizard diyorsun :) Karşılaştırılamaz bile :) begotten'i de biliyorum. ne var ki; izleyip de bir şey hissetmetip beğenmeyenlerdenim :D

Gadno: Sanmam klip kültleşsin ama iyi, orası kesin.