31.12.09

(500) Days of summer


2009'un hala en güzel filmlerden biri benim için. Ara ara açıp bir kaç sahnesini izlerim. Gerçekten çok güzel sahneler, konuşmalar, referanslar yer alıyor filmde ama biraz internette araştırınca, filmin neden bu kadar çabuk fenomen olduğunu görmek mümkün.

Eternal sunshine canımız ciğerimiz, ama çok realist diyemeyiz. Duygusal adamın filmi ama biraz dünyadansak Days of Summer aranılan film. Her şeyi geçtim, filmin alttan alttan söyledi şu şeyi çok seviyorum, belki de o yüzden finalden önceki o buluşmada zevkten zevke koşuyorum.

20-30-40 sene artık neyse insanlar yaşıyor ve bu kadar zaman boyunca hayatı anlıyor algılarının izin verdiğince. tanımadığı bir insanla yollar kesişiyor ve hayatlara düğüm atılıyor. başka bir yemek oluyor haliyle bu. sonra ikisinden biri ben malzememi alıp giderim diyor, yemeğe karışan malzemesini yemeğin için söküp alıp gidiyor. öyle sanıyor en azından. sonra tencerede tek başına kalanın düşündüğü şey; demek ki hayatı yanlış bilmişim. hayat aslında şöyleymiş böyleymiş, bla blaymış. Filmin insanın suratına vurduğu şey de işte burada karşımıza çıkıyor. "Hayır evladım, sen doğru algıladın, hayat hakkında bildiklerin doğru. Sen sadece bu insan için yanıldın. 6 milyarın 1 kişisi hakkında, hayatına cezasını çektirme, gel öpüm muck"

Amerikan gençliği aşkı hangi uzvunda yaşar bilinmez ama böyle gerçekçi şeylere, sinemalarının ihtiyacı olduğunu gördük en azından. söylenen diğer şeylerden de en azından ben alacağım keyfi aldım.

http://www.imdb.com/title/tt1022603/
Tepkiler:

8 yorum :

IMPERATOR CAESAR FLAVIVS PIVS FELIX VICTOR MAXIMUS AVGVSTVS dedi ki...

Ya zaten filmin başında, barın önündeki sahnede olayı bitmirşti o mal bence. Çocuğa biraz garezim var yaptığı mallık yüzünden, hiç tarafsız bakamayacağım olaya. =) Bir de filmin sonu -ki uyuz oldum sonuna- "Olm sana karı mı yok lan? Takma kafana. Dalgana bak sen." der gibi olmuş bence. =) Hiç yakıştıramadım.

Bir de sanki arada çıktığı o kızıl saçlı kız ona bir şeyler anlatmaya çalıştı ama bu mal anlamadı gibi. Hani, " Sana ciddi bir ilişki istemdiğini, söyledi ama başka birisiyle de birlikte olmadı bu sürede öyle mi?" İşte öyle yani.

Bir de müzikler şükelaydı, hiç bahsetmemişsin.

Ah son olarak, getirdiği güzel şeylerin yanında götürdüklerinin lafı bile edilmeyecek bir 2010 diliyorum sana.

Çok içli, çok duygusal oldu bu, cıvıtayım biraz o zaman =D. Abi umarım şu daha önce bahsettiğin kem talihin 2009 ile sona erer, yeni yıla yepyeni, pür-i pak, tertemiz bir şekilde başlarsın. Bu lafın üzerine yeni yıla bonya yaparak giremişsin =P. AUSHUASFK

Volkan dedi ki...

hauhauauh, evet, gusl abdesti alarak 2010'a girmek harika fikirmiş, tüm planlarımı iptal ediyorum :PPP

İyi dileklerin için teşekkürler. Her ne kadar dileklerinin gerçekleşmeyeceğini düşünsem de, gerçekleşse fena olmazdı :) SEnin de yeni yılın tam istediğin gibi olur umarım.

Filmi anlatmak istemedim ki ben müziklerine değineyim. sadece insanlar hayatı anlamada değil insanları anlamada hata yapar mesajının altını çizdiğini dile getirdim.

filmin sonu aynen öyleydi zaten. bence güzel mesaj. "hayat (daha güzelleşerek) devam ediyor, takma kafana"

efet, çocuk bile bile lades oynadı ve kaybetti, ama kaybettiğine değil sevdiği insanın nasıl bu kadar (kötü) değiştiğine üzüldü. madem abayı başkasına yaktın dimi, bi siktir git çocuun hayatında dimi ahauha

Bora-MAN dedi ki...

Film insanı burluyor ya. kızdaki boşvermişliği görünce kıza Nuri Alço musallat olsun diye bekliyor insan.

Neyse en azından başka bir mevsim buldu arkadaş ama adam da kral hea her mevsime kayarım diyor :D

SirEvo dedi ki...

2009'un şişirilmiş bulduğum filmlerinden. Ben beğenmedim. Fransız romantik-komedileri daha iyi diyebilirim. :) Bu aralar onlara sardım ben. Audrey Tautou aka Amelie filmleri özellikle.

Volkan dedi ki...

marketing'i çok iyiydi filmin. hype yaratmış olması kaçınılmazdı zaten. Amelie zaten türünün en iyi filmi. karşılaştırmak gereksiz olmuş :) ama bu film de üslubu açısından, olaya gerçekçi yaklaşımından, sinematografisi ve müzikleri açısından çok başarılı. balon değil.

SirEvo dedi ki...

Dostum, dikkat edersen Amelie ile değil Amelie'deki Andry Tautou'nun filmleriyle kıyasladım. Amelie'yle tabii ki kıyaslamam :))

Ben bu filmi bir türlü 2009'un en iyi filmleri listeme sokamıyorum. Yani aslında öyle büyük bi romantik-komedi tarzı hayranı da değilim ama ne bileyim içime sinmiyor yav.

Monthius dedi ki...

Oha film şahane ötesiymiş Volkan ya... Sen yazmasaydın ruhum duymadan gözümden kaçacakmış, ne kadar teşekkür etsem az valla. :)

Volkan dedi ki...

ehauahu, eyvallah ama bu filmi ilk benden duymuş olman iyiye işaret değil :) Sen ne 2 süper film birden"ler kaçırmışsındır şimdi allah bilir:D