17.10.09

whatever works


Woody Allen hazretlerinin son filmi ile koşu başladı bugün. özlemişim emek sinemasının havasız havasını. film nefisss. "yıkılıyoooo" resmen. Allen efsane replikler yazmış. Zaten gribim, sümüklüyüm, tüm filmi burnumda mendille izledim. bu kadar salya sümük en son ne zaman güldüm hatırlamıyorum. film deli gibi annie hall kokuyor. dahi adam (allen'in ego karakteri) herşey biildiği için, herşeyin farkında olduğu için artık mutlu değildir hayatta ve ölmeyi beklemektedir. Çok aksidir, asla memnun olmaz...bir tesadüf sonrası taşradan bir kızla (21 yaşında) yolları kesişir. bir tarafta üstün zeka, diğer tarafta aptalları bile kıskandıracak aptal bi kız. aralarındaki ilişkiye daha sonra diğer karakterler de katılır ve tüm amerikan aileleri, sanat camiası, dinler ve müzikler, politikacılar, eğitim sistemi, allen'ın keskin komedi kaleminden kaçamaz. çoğu da doğru hee...vicky christina barcelona'yı sevmişseniz (ki ben bayılmıştım), Whatever Works'a da bayılacaksınız. Kadınlara güvenmeyeceksiniz huahua
Tepkiler:

4 yorum :

Piedra dedi ki...

filmekimi ekibinde çalışıp hergün o filme girmeyi düşünüp gala gecesi sırf canım sıkkın diye vazgeçtim.. oturdum emekte filmekimi ve bienal afişlerinin sayımını filan yaptım zaman geçirdim.. süperim. :)

Volkan dedi ki...

O film için millet Asya'dan Avrupa'ya gelirken, sen yanı başında izlememişsin, cıkcıkcık, çok ayıp olmuş :D
Şaka bir yana, yılın kesinlikle izlenmesi gereken filmleri arasında, nete de düştü zati

Piedra dedi ki...

diğer gala ve normal gösterimlerde de ordaydım ama bunun galası acayip kalabalık ve elit kesimdi.. hiç o parfüm kokularına karışasım gelmedi :)

Volkan dedi ki...

w. allen ve elitlik bana çok ironik geliyor, elit olsam başka yönetmenin filmlerini seçerdim :D