29.10.09

paranormal activity ile uykusuzluk

Şimdi şöyle bir şey var ki, ben filmlerden korkmam. Eğer "korkmak" bööö yapıp zıplatmaksa, ok korkarım ama aslında korkmak öyle bir şey değil. Silent hill 2'dir korku, ya da REC'tir, A Tale of Two Sisters'dır korku. The Descent'tir ya da boşluktur korku.

Paranormal Activity ise kendi çapında bir film. 11.000 dolarlık bir bütçeyle yola çıkıldığı dile getirilse de şu anda sadece Amerika'da 60 milyon dolar parayı cukka yaptı.

Blair Cadı'sından sonraki en büyük hype edilen oldu bu film türünde ama Blair Cadısı kadar boktan değil şükürler olsun ki.

Benim kötü bir huyum vardır. Yatarken, uyurken duyma sensörlerim pek hassas olurlar genelde. Tabii bu ailevi bir problemden doğan birşeydi ama üstüme yapıştı. Gecenin bir yarısı evin bir köşesinde çat çut küt bir ses varsa, duyar kalkar bakarım. Yani bir ses varsa, bir nedeni olur: sebep-sonuç ilişkisi. Bulamazsam çatlarım. uyuyamam. Zaten o sesler de devam eder.
Kafa da biraz güzelse, asılı gömleğimi bir adama filan benzetirim hafif karanlıkta, iyice gerilirim, işin kaynağına inmeye çalışırım. Evde tek başıma kalamıyor oluşumun tek nedeni bu tip seslerdi ufakken. Ya eve hırsız mı giriyor, hayalet mi var filan derken uyku piç olurdu.

İşte PA, bunlara değiniyor biraz. Sorunlu ablamız benim gibi sesler duyuyor ve sevgilisi de kamerayla onlar uyurken herşeyi kaydediyor. Gördükleriniz -eğer benim gibi takıntılıysanız- kesinlikle sinirlerinizi bozacak hatta o gece uykunuzun içine edecek cinsten. Ben yalnız izledim, yalnız yattım ve biraz gerildim açıkçası :)

Filmde çok bi olay yok, sinemasal olarak da birşey sunmuyor, oyunculuk da kötü, senaryo eh işte ama sinemada pek denenmeyen bir tekniği deniyor; size kendinizi korkutma önceliği veriyor. Film değil, aslında siz kendinizi korkutuyorsunuz çünkü film korku öğesi olarak sunduğu şeyi size hiç göstermiyor. Her şey kafanızda bitiyor. En kötü kabuslarınız ekranda gerçek oluyor (bir sahne var ki efsane) ve iyi sayılabilecek bir sonla da bitiyor (sinemadaki sonu dvd'den ayrı bir son olarak gösteriliyor ve daha iyi). Buralara gelirse, izleyin, olmadı indirin izleyin ama gerçekten tek izlemeyin derim :)

ama sevgilinizle de izlemenizi önermem çünkü Antichrist gibi bünyede güzel hasarlar bırakıyor kendileri :)
Tepkiler:

6 yorum :

Pelin Pelister Akyürek dedi ki...

Bu film lanetli bence. İzlemek için yapmadığım şey kalmadı. Önce dvd player okumadı sonra bilgisayar tanımadı. Binbir güçlükle açtım bu sefer de alt yazı bulamadım :D Bu akşam tekrar deneyeceğim...

Volkan dedi ki...

lanetli olduğuna katılabilirim zira evdeki tıkırtı sayısı arttı :) Bi de kendiliğinden açılan ışıklar oldu mu, tamam atıyorum kendimi balkondan aşaa :)

İzledikten sonra yorum alalım :)

Loreathan dedi ki...

Pelin ben de sonunda kucucuk dosyayı dvd ye çevirerek anca izledim.

Bu arada filmin sonu tırt onun dışında acaip tırstım diyebilirim.
Bunu sevenlere bir doz Blair Witch Project öneririm. Aynı mantık.

Volkan dedi ki...

blair cadısı kötü bir film yaw. bence REC daha hoş bir örnek bu türe :)

NoSTATIC dedi ki...

Okurken korktum ben :/ Blair cadısı gibiyse korkmam ama.

Volkan dedi ki...

yöntem aynı ama BC gibi değil. korkmazsan paran iade (bir pazarlama tuzağı)