23.9.09

Zamanın külleri


Bir yumurta kazandın ama
bir parmağını kaybettin. Buna değer miydi?
Hayır.
Ama bana iyi geldi.
Yeniden kendim oldum.
Pek zorlanmadım.
Ama hızımı kaybetmişim.
Benliğimi kaybettim.
Sana benzemek istemiyorum...
...çünkü eminim,
sen bir yumurta için...
...hayatını riske atmazdın.
aramızdaki fark işte bu.


--- -- -

Onu hep sevmeme rağmen,
sır olarak sakladım.
Çünkü en tatlı meyvenin
tadılmayan olduğunu biliyordum.
Her seferinde oğluna bakarken...
...başka birini düşündüğünü biliyordum.
Başkalarını incitecek de olsa...
...beni sevmesini çok isterdim.
Daima sizin birlikte olacağınızı
düşünmüşümdür.
Neden onunla evlenmedin?

Çünkü beni sevdiğini
bana hiç söylemedi.
Bazı şeylerin söylenmesi gerekmez.
Ama bu duymam gereken bir şeydi.
Gururu yüzünden söylemedi.
Ağabeyiyle evleneceğim
hiç aklına gelmemiştir!
Düğün gecesi kendisiyle
gitmemi istedi.
Ama ben reddettim.
Beni, neden sadece beni kaybettiğinde
istiyordu ki?
Aşk bir yarışsa eğer...
...kazanan o muydu bilmiyorum.
Ama çok iyi biliyorum...
...başından beri kaybeden bendim.
Hayatımdaki en önemli şeyin
ne olduğunu biliyor musun?
Şüphesiz, oğlundur.
Ben de o sanıyordum.
Ama onun günbegün
büyüdüğünü gördükçe...
...bir gün beni bırakacağını biliyorum.
Artık o kadar da önemsemiyorum.
Bazı kelimelerin çok önemli
olduğunu düşünürdüm.
Bir kez söylendi mi,
ömür boyu sürer sanırdım.
Ama geçmişe bakınca...
...özel bir şey olmadığını farkettim.
Her şey değişiyor.
Bir gün aynaya bakıp da...
...kaybeden birinin
yüzünü görene kadar...
...kendimin hep kazanan
olduğunu sanırdım.
Hayatımın en güzel yıllarında...
...sevdiğim insan yanımda değildi.
Geçmişe baktığımızda,
her şey mükemmel olmayacak mıydı?

- -- ---
Şu hafıza silen büyülü şarap
sanırım bana yaptığı bir şakaydı.
Unutmak istediğin şeyi
daha çok hatırlıyorsun.
Derler ki...
...istediğin bir şeyi elde edemediğinde
yapabileceğin en iyi şey...
...onu unutmamaktır.
Ayrıldığım gün yıllıklar
şöyle yazıyordu:
"Seyahat Yıldızı ilerliyor. Ateş, altını
kuşatıyor. Talih batıda."
Tepkiler: