6.9.09

Achilles and the Tortoise

Zatoichi'den bu yana biraz hayal kırıklığı yaratan beat takeshi ustamın son filmi karşısında secdeye vardım. Hayır yeni izlemedim filmi ama burada bahsetmediğimi farkettim.

Sinema çok garip bir şey. Kitabı var, formülü var. Hatta gişe yapacak filmlerin bile formülü var. Orada bekliyor ve gider uygular zengin olursun ama "sanatın" bence o kadar da formülü yok. Çok ayrı. Dolls ile ağlatan, Brother ile tokatlayan, Sonatine ile can çekiştiren, Kikujiro ile süründüren Takeshi, Achilles and the Tortoise ile resmen "modern sanat" dersi vermiş (modern sanat nedir-ne değildir?). Tek kelimeyle alıcaksın bu filmi, tüm sinema okullarında ders diye göstereceksin (gerçi yine gider ya bir birine küfür edip gülen bi film, ya da uzun planlı aksak, ritmsiz filmler çekeriz). Bu kadar iyi senaryo yazacak, bu kadar iyi yönetecek, bu kadar iyi başrolde oynayacaksın ve temelinde de sinema eğitimin olmayacak (bazı insanlar hayattan beslenir). Saygıyla eğilir, Achilles and the Tortoise'de hüngür hüngür ağlarım arkadaşım. Ki kendisi oldukça güldüren bir filmdir ama ağlama nedeni çok farklı. Ancak izleyip görmelisiniz.
Zeno Paradoksu ile bu film arasındaki bağı da kurduğunuzda, tamamdır. Aşil, kaplumbağayı hiç bir zaman yakalayamayacaktır.

http://www.imdb.com/title/tt1217243/
Tepkiler:

7 yorum :

gn hanım dedi ki...

Çok merak ettim bu filmi hemen çekip izleyyeim :) Önereceğin uzak doğu filmleri var mı hiç.??
Birde konuyla alakasız ama erkek arkadaşımla aynı dergide çalışıyorsunuz :)

Volkan dedi ki...

uuu çok öneri var tabii :) profilimdeki asya kökenli filmleri öneririm öncelikle. Save the green planet güzel örneğin. Im a cyborg but that's OK 'i sevmişsen seversin kesin.

Aaa. Kim ki senin erkek arkadaşın :)

gn hanım dedi ki...

hmm tamam teşekkür ettim :)
göker :)

Volkan dedi ki...

aaa :) Hiç de söylemiyor yahu :)

gn hanım dedi ki...

Ben tembihlemiştim. Geçen yemekte söylücekti boşver söyleme dedim sonra kendim söyledim :)P

Volkan dedi ki...

o zaman gökerle seni ofiste görmek dileğiyle:D hiç uğramıyor yahu adam ehuaauha

gn hanım dedi ki...

yeraltında ikamet ediyor o :) Geliriz inşallah birgün