10.7.09

wasted years

adrian smith vaktiyle demiş,
so understand,don't waste your time always searching for those wasted years, face up...make your stand, and realise you're living in the golden years...

oradan türk filmlerine gidiyoruz, sezen aksu çalıyor, kırmızı bir bmw'den tarık tarcan çıkıyor, fonda "simdi artik kelimeler yetersiz anlami yok, yitirmis anilarla beraber faydasi yok,gel bunları bırakalim artık bir tarafa, gerçeği görmeliyiz dostum başka çaresi yok. şimdi bana kaybolan yıllarımı verselerrrrr... diye inliyor nameler...

Eğer, Biz kaybettiklerimizizdir isek;

Eğer, Kaybederek kazanmayı öğreniyorsak;

... ne anladım ben bu işten? Nedir bu arabesk? Kaybetme üzerinden kazanmaya yapılan atıflar filan? Hangimiz, hanginiz 1 kez bile kaybettiğine sevindi; sırf ileride bir ihtimal bunun kazanmaya giden bir yol olabileceği için? Kaç kere kandırdık, kandırdınız kendinizi, kendimizi kaybettiğiniz için...?

Kaç tane daha film izleyeceğiz, kaç tane daha şarkı dinleyeceğiz, kaç tane daha kitap okuyacağız, kaç tane daha boş sayfalara çizik attıracağız "kaybettiklerimiz" için... Belki de hiç kazanamadığımız kaybettiklerimiz için? Aslında hiç bir şey kaybettmediğimiz, kaybedemeyeceğimiz için? Kimsin ki kazandığını iddia edip kaybediyorsun... Kaç kere daha 3 noktanın anlamsız anlamlarına imâlar sokacağız? Kaç kere alıntılar yapacağız?

once the cloud that's raining
over your head disappears,
the noise that you'll hear
is the crashing down of hollow years

Sinekten yağ çıkarmak mı, kaybettiklerinden kazanç çıkarmak mı? Hani bazen kaybedendir ya kazanan? Kim dediyse yalan. En azından ben hiç görmedim kaybedince kazanan. Kaybeden kaybediyor işte. Küme düşüyorsun. Başka liglerde ter döküyorsun. Kazansan kaç yazar, küme düşmüşsün. Yıl sonundaki hayaline zaten daha önce sahiptin? I was there... Ne değişti ki hayallerin farklı olsun? Kaybettin az önce, farkında mısın? Kaybettin. Kayp.

Kazanmanın olduğu yerde kaybedebileceğini de söylerler. Eğer her ikiside varsa, zaten yarışmadasın demektir. Kim soktu ki seni, beni yarışmaya? İstemeden? Pas hakkım yok mu? Ya coker? Seyirciye sorma? Mola vermek istiyorum ben.

kazanma hakkımı iade ediyorum, yanında da kaybetme hakkımı vermek şartıyla. oynamıyorum oyununuzu sizin kurallarınızla.

tesadüfi kafiyelerimle sev beni. yatim en iyisi...

Tepkiler:

2 yorum :

tikola nesla dedi ki...

****In today's America...No child ever loses! There are no losers anymore!
Everyone's a winner! No matter
what the game or sport or competition...! Everybody wins! Everybody wins,Everybody gets a trophy...! No one is a loser! No child these days ever gets to hear those all-important, character-building words... "You lost, Bobby!" "You lost! You're a loser, Bobby!" They miss out on that! You know what they tell a kid
who lost these days? "You were the last winner!" A lot of these kids never get to hear the truth
about themselves until they're in their twenties! ...when their boss calls them and he says: "Bobby...!"
"Clean the shit out of your desk and get the fuck
out of here! You're a loser!"
"Get the fuck out of here!"
Of course, Bobby's parents can't understand why he can't hold a job...! In school he was always on the honor role...! Well, what they don't understand, of course,
is that in today's schools...
...everyone is on the honor role!
Everyone is on the honor role,
because in order to be on the honor role......all you really need to do is to maintain a body temperature somewhere roughly in the 90's!****

George Carlin- "It's Bad For Ya" (2008)

Volkan dedi ki...

Y"ou were the last winner!"