14.7.09

internet reklamcılığında idiocracy

günde böle 1.5 milyon websayfası gezen ben bugün feci şekilde titredim, irkildim. msn kullanmak vazgeçecektim yani. bağlantımı filan koparıp atcam artık.


Reklamcılar artık tık başına para kazandığı için daha çok, sizleri en kısa yoldan reklamına tıklattırmaya çalışmakta. Bu bir gerçek. Ama ben artık bıktım "şınav çek çiçeğin evine gelsin" "şunları eşleştir 1000 kontörün olsun" "daha çok basket at kadın veriyoruz sana bakk" ... yani bu kadarı pes yahu. İnsan zekasına hakaret bunlar. Yurt dışındaki websitelerinde yok mu bu mouseover reklamları, var ama çoğu hepsi feci merak uyandırıcı, yaratıcı veya insanın başka yerine dokunan cinsten. Yani bazıları o kadar zor bişi oluyor ki, "zekiyim lan ben" dedirtip tıklıorsun. ters psikoloji...


Msn'deki reklam aşağıda. Yani ne diyim. Ne demek lazım. Senin müşteri kitlen ne? Kim? Ne satıycaksın yani? Gübre mi? İnternette reklamcılığında hala amatör adamların imza yetkisine sahip olduğunun bir göstergesi bunlar. "Basit olsun ki daha geniş kitlelere, salak ve cahillere de hitap etmek lazım yağğğ" kadar da gerzekçe bir fikir yok. Her şirketin, her ürünün bir kitlesi var, kitleni bir edin de sonra genişletmeye çalış.
3 kere tık tık yapıp mekik çektirmek ne lan!!! Ordu göreve!
Tepkiler:

4 yorum :

tikola nesla dedi ki...

embesillik etnik sinir tanimiyor malum. ben de torrent sayfalarinin kenarlarinda anime titresimli meme, grafik hoplatimli popo gormekten bikmis durumdayim. bir de umumi tuvalet kabinlerinde kapi calmayi bilmeyen hemcinslerimden biktim. mike patton olup sabunluga kaka birakasim geldi. bu luzumsuz malumat icin ozur dilerim samimiyetle. ama gecemi mahvetti munasebetsiz kadin.

Volkan dedi ki...

evet ya, torrent, warez sitelerinden ben o yüzden kaçtım. Hadi iğrenç (kalitesiz) bi animasyon yapıyorsunuz, bari bilgisayarı yavaşlatmasın. eşek gibi CPU-RAM yiyen bannerlar var diye sadece Rapidshare'e döndüm.

Ama tuvaletine kapı çalmadan giren kadının da geceni nasıl berbat ettiğini merak etmedim değil :PP

tikola nesla dedi ki...

"Ne oldu sana Chun Li" postundaki gibi bir tip kabin kapisini omuzlayarak iceri girince bir urkuntu, kendisinden bir ozur gelmeyince de bir tiksinti duydum. Bir de kekeme cikti, gonlumce fircalayamadim senin Chun Li'yi. Insan icine daha az cikar olunca boyle pek insanca durumlar daha fazla etkiler oldu bunyemi.

Volkan dedi ki...

hahah Chun Li'yse eğer mevzu bahis kişi (yepyepyep), değil gecemi o haftam kabuslarda geçer, bi süre boşaltım sistemimi kullanamazdım. Büyük geçmiş olsun, verişmiş sadakan varmış :)