12.6.09

Sıkıcı bir gece


Ofiste sabahlanan bir gün yine...

İşlerin o günlük kısmını kısmen bitirmişiz...

Gözler olmuş japon...

Faruk'a diyorum hacı gel film izleyelim. OK diyor. Komedi olsun istiyoruz. Gece olmuş 3, biz güleceğiz.

Neyse IMDB'yi kurcalarken bir tane Yugoslav filmi gördük, yorumlar iyi, puan iyi.
http://www.imdb.com/title/tt0086935/ Şu film. Balkan Spy.

Neyse, cört diye indirdik, alt yazısını embed ettik. İndik oyun salonuna. Koyduk PS3'e, 42'' HDTV'den VHS kaset kalitesinden film izliyoruz! Sesler fecaat. 1950 direkt. Film de 1984'e ait.


Daha dakka 5 biz yarılmışız. Abi bu nasıl film. Sesini kısıp göstersek size dersiniz ki "Yeşilçam filmi bu". Tipler o kadar "Türk"ki. İnanılmaz yani. Daha komiği, binalar, sokaklar filan, tam 1980'ler Türkiyesi. Filmin bozuk, çapaklı film kalitesi bile aynı yaaa. Başroldeki adam Bülent Kayabaş resmen. Baktıkça gülüyoruz.

Neyse, Serpil geldi üst kattan. neye gülüyorsunuz bu kadar diye. Baktı baktı filme "salaksınız siz nihahaha" diye gitti. Biz yine gülmeye devam. Ama filme gülemiyoruz bir türlü. Filmde güldüğümüz 2 yer var, ikisi de karakterin düştüğü sahne. O kadar... Ha bir de evin hanımı kıpkırmızı bir ampül alıyor, salona koyuyor, herkes pancar gibi geziyo öle hiç bişi yok gibi.

Ya ne Tarkovsky filmleri izledim, analiz ettim hatta 10 hafta dialikte imge atölyesine gittim, bu kadar sıkılmadım hiç birinde. Tarkovsky filan James Cameron filan kalıyo yönetmenin yanında. Hele bir final sahnesi var ki allah yani, 30 dakka, tek oda, bir kaç plan, çatlıyorduk, hatta Faruk horlamaya başladı çatlamaktan, bir anda metaforlar uçuştu filan aha dedik Rus komedisi de bu kadar olur ancak. Sabah ezanıyla yattık. Allahım o sıkıntı her yerime yayılmaz mı, zor uyudum. öğlen kalktım, baktık ki hala etkisindeyiz filmin.
Aman, biz ettik siz etmeyin diye söylüyorum, hayatımın ilk ve son Yugoslav filmiydi kendisi...
Tepkiler:

2 yorum :

GeoMetro dedi ki...

film ağırmış zaten. baksana iki yönetmen zor kaldırmış. resimde ki abi de kanser olup rahmetli olmuş.. izliyim mi ben de?

Volkan dedi ki...

izleme :)