13.6.09

Sinemadaki ilk filmim ve altınlar


Bir an "sinemada ilk filmim neydi" diye düşündüm. buldum. sonra başka bir şey farkettim. şöyle diyeyim, ilk filmim Ace Ventura idi. Ben sinema nedir biliyorum ama beni sinemaya götürcek biri olmamış demek ki. Ama aklımda hep soru işaretleri vardı. "Ya kocaman ekran nasıl olur ki o kadar. Sesi nasıl veriyorlar" böyle o yaştaki biri için cahilce sorularım vardı aklımda.


Şimdi biraz konu atlaması yapıyorum. O zaman oturduğumuz evde Janet diye bir teyze vardı. Ermenilerdi bunlar. 2 de oğlu var büyük. Şu anda 38 filan olmalılar. Kuyumcu bunlar. Altın gümüş, allah ne verdiyse artık. Fakir de değiller zengin de. İşte bunların ufak oğlu, Arman, eve altın işleri getiriyor. İşte ben de annemle arasıra çıkıyorum bunlara, heleloylok eğleniyorum, muzurluklar yapıyorum. Arman diyo işte, ya gel Volkan seni kuyumcu yapalım olm, şöyle böyle, ben de yok yaaaaee ne kuyumcusu, mühendis olcam ben filan diyorum. Neyse, odasına bi giriyorum işte böyle minicik altın parçaları, ısıtıcılar filan var. Hemen ilgimi çekiyor. O zamanlar da her çocuk gibi ben de bir şeyi bozma, parçalama ve sonrasında toplama manyaklığı var... Diyorum öğret bana bişiler, yardım edim sana. Diyo işte "OOoo süper oldu, zaten ben de bu işler nası bitcek diye merak ediyordum". İşte öğretiyor. Beş tane buğday tanesi gibi altını yan yana getiriyorsun, içinde başka bir altın çubuk geçiriyorsun, baş tarafını penseyle sıkıyorsun, diğer tarafı kesiyorsun, ısıtıyorsun, böyle böyle örüyordum işte. Saat bilekliği filan oluyomuş bunlar. Neyse baktım yapabiliyorum, ellerim de hızlandı. Günde 3-4 saat bunun yanında takılıyorum. Bildiğin kuyumcu oldum yaa:))


Ondan sonra o işi bitirdik zamanında. Arman dedi gel senle gezmeye gidelim. İşte gittik, yedirdi içirdi bana. Yıl 1994 veya 95 işte. 12 yaşımdayım maksimum ama çok net hatırlıyorum o geziyi. Bizim pederin böyle gezdirme huyu olmadığı için nadirdir bu tip event'lerim o yaşta. Neyse, işte sözde bana o 1 haftalık emeğimin karşılığını veriyo ben de farkındayım sömürüyorum adamı. Diyorum sinemaya gidelim. Hmm Phmm diyo, ok diyoruz. "Gel seni Ace Ventura'ya- hayvan dedektifine götüreyim- Jim Carrey filan çok komiktir". Ulan o ne, o kim ne bileyim o yaşta. Neyse abi, ben öyle böyle değil, bi heyecanla giriyorum salona. Başladı film. Yapıştım ben koltuğa. Nasıl gülüyorum filme, nasıl ama, yarıldım, ağladım resmen gülmekten. Karnıma sancılar giriyo - ki hala izlediğimde gülerim. İşte ilk sinema deneyimim böyle olmuştu. Sonra da durmadan gider olmuştum onun yüzünden.


İkinci farkketiğim şeyse, sanırım baya baya çoğu elde ettiğim şeye bir bedel ödedim hep. Bir karşılığını verdim yani. Şu anda sahip olduklarım, önceden sahip olduklarım filan. Dolaylı veya dolaysız yoldan çalıştım. Ya insan ilk sinemaya bile bir emeğinin karşılığı olarak gider mi? Gidiyordu işte... Hatta ilk güzel kaliteli botlarımı da bu kuyumculuk sonrası işinden almıştım. O yaz okul tatilinde bunların dükkanlarında 1 ay çalışmıştım. Kuyumculuk atölyesi kadar da sıkıcı bir iş yokmuş onu görmüştüm. Hep aynı şeyi yapıyorsunuz ve her iş çıkışı ellerinizi ortak bir suda yıkıyorsunuz. Saçlarınızı da silkelersiniz. Şaka gibi geliyor olabilir ama 1 yıl sonra o sudan kilo kilo altın çıkarmış süzüldüğünde. İşte böyle emek harcayarak bir şey sahibi olduğumda da, o şeyin kıymetini çok iyi biliyorum. Bazen fazla bildiğimden bazı arkadaşlarım "amma da değerliymiş len malın" derler ama düşündüklerinde daha 1 iş günü bile çalışmadan herşeye sahip olduklarını anlarlar, uzatmazlar. Çok şeyim yoktur ama olanlar da değerlidir bu yüzden.

__________

__________

Bir sonraki postum da bu komşular üzerine olsun. Şöyle özetliyim, bu Janet ve ailesi ırsi olarak delilerdi! Evet, sonradan ortaya çıktı. Bildiğin anne ve 2 oğlu delirirlerdi, hastaneye kaldırırlardı, şok yerler gelirlerdi. Hayatım hep delilerle geçti lan benim istisnasız hahha. Ama ne anılar var deli komşularla of off. 2 film çıkar... İşler hafiflesin de, bi yazayım, yarılalım.
Tepkiler:

3 yorum :

GeoMetro dedi ki...

ilk sinema deneyimim E.T filmi ile oldu. Film, ben 4 yaşındayken çıkmıştı ama Türkiye'de 84 senesinde gösterime girdi. tüm dünya ile aynı anda :) yıllar sonra televizyonda izleyip şaşırmıştım. hatırlıyom ben bu filmi diye. :) te allahım.. deliler de iyiymiş. anlat bakam.

Loreathan dedi ki...

Benim ilk sinema deneyimim Star Wars 4(1977)'dü.

Tabi 78 doğumlu olduğum ve filmi 4 yaşında izlediğim düşünülürse, filmin Türkiye'ye ne kadar geç geldiğini görebiliriz.

Volkan dedi ki...

4 yaşında SW izlemek!!! Wow :) ben hatırlamazdım bile muhtemelen :)