16.6.09

Manowar'dan aldık "Baba"yı




Bilindiği gibi Manowar konsere geldiğinde tekrar konsere geleceklerini ve yeni çıkakacak albümde bir de Türkçe parça olacağını dile getirmişti. Henüz gelemediler 2. kez konsere ama albüm öncesi çıkardıkları EP'de Father adlı parçayı 14 dile filan çevirmişler. Aralarında Türkçe hali de var.

En sevdiğim grup hala Manowar'dır. Ama bu demek değil ki saçmalıklarını dile getirmicem. Tamamen ticari açıdan olaya yaklaşan Joey abimiz, gitmiş bir tane gurbetçi bulmuş, al bu ingilizce text çevir babacım bunu demiş. haliyle hatalı çevrilmiş. Anlam bozulmalarını geçtim kafiye kurma derdi olmadan, alaksız bir şey olmuş. Hele ki artık müziğe söz yazıldığını düşünürsek, Türkçe bu müziğe hiç iyi gitmemiş. Eric Adams olmuş Eric Şeşen feat. Volkan Konak. Tellaffuzlar haliyle aşırı komik. Eric'in suçu yok zira kendisine ilettildiğine göre "Ben değil bu işlere Joey karışıyor" demiş. Vurgular, tonlamalar, esler yanlış yerlerde hep. Çok ucuz bir parça olmuş. Manowar'ı tanımayan, kalitesini bilmeyen veya fanboylar muhtemelen sesslikten şarkı yapsalar harika derler ama kazın ayağı öyle değil. Krallara yakışmamış en azından bizim parça. Umarım sadece EP'de kalır bu, albüme almazlar.

Ha geriye kalan yeni parçalar harika olmuş. Özellikle Let The Gods Decide nefis. Davullarda artık Colombus yok. İlk albümden donnie hamzik nefis performans çıkarmış. Albümden bayaa umutlandım. Gods of War zaten harikaydı gözümde ve sözde 3leme olacaktı ama vazgeçip Asgard Saga'ya bulaşmış abümler. Üçleme olan bu olacakmış sanırım. Hadi bakalım \m/

Babayı Dinle:





Tepkiler:

9 yorum :

Loreathan dedi ki...

Ya fanı çok biliyorum ve sevenlere saygı duyarım ama bana acaip traş geliyor Manowar. Dediğin gibi acaip ticari bir grup zaten. Yıllardır aynı 10 15 kelime ile(warriors, metal, brother v.b) şarkılar yapıyorlar, hangi ülkede çok satsa onun bayrağı ile kapak yapıyorlar. Bu Türkçe olayı ile de iyice artık benim için dandik gruplar kategorisine girdi.

CEM AKYUREK dedi ki...

ManowaR'un benim nazarımda çok ayrı bir yeri vardır. Çok severek dinlerim. Bütün plaklarını toplarım. Bİr çok dile çevrilmiş şarkı fikri çok güzel ama sanırım biraz aceleye getirilmiş. Üzerinde daha dikkatli çalışılsa çok heyecan verici olabilirmiş. Yine de kralları saygıyla selamlıyorum :)

Volkan dedi ki...

katılıyorum. kesinlikle aceleye gelmiş evet.

NoSTATIC dedi ki...

"şüphesiz ki biz, heavy metali alemlere rahmet olsun diye indirdik"
öyle yazayım dedim =)

Volkan dedi ki...

haahaasgfhtgfvt
yatcak yerimiz yok diğer tarafta walla :P

mmilitia dedi ki...

Çok güzel bir yorum dostum. Manowar'ın sıkı bir fanıyım, yaş 35 oldu halen vazgeçemedim. Ama gerçekten çok eceleye gelmiş ve Manowar'a yakışmayan bir parça olmuş.

astroboy * dedi ki...

winnie the pooh falan olmus be eric'im. yaziktir.

Volkan dedi ki...

sen öyle diyorsan öyledir astro193 :)

Deli Profesör dedi ki...

Müzik zaten evrensel bişey, hiç bilmediğimiz bi dilde söylense bile biz o şarkıda geçen duyguları anlarız gerçekten güzel yazıldıysa. Böyle bişey kıyak olarak güzel olsa da, bence çok gereksiz olmuş. Böyle bişeyi yapan bi de Beatallica vardı, All You Need is Blood albümüyle. Bilmem kaç dile çevirmişlerdi ama manyaklık olsun diye :D