14.5.09

Lost'un 5.sezonu da bitti ben de


Lost'la tanışıklığımız çok eski. Henüz ilk sezon bitmeden Lost'a tutulanlardanım. Hani "buralar o zamanlar dudluktu" var ya, heh öleydi Lost camiasında hatta diziyi beğenenler de azdı. Sonra popüler kültürün kült yapımlarından biri oldu Lost. Ta ki ne zaman, dizinin aslında "bir grup uçak kazasından kurtulan insanın hayatta kalma macerası" OLMADIĞINI anladığımız zaman...


Lost günleri yaptık. 1 gün hiç kalkmadan Lost izledik. Forumlarda 100lerce sayfa tartıştık. Teoriler ürettik. Dergilere yazdık. Gittik kitaplar okuduk. Lost'la birlikte biz de geliştik. Belki de son 20 yılın en iyi sci-fi yapımıyla karşı karşıyaydık da bilmiyorduk o zaman. Ve gelmişiz 2009'un yarısına, Lost'un bitişine 1 yıl var... Hüzünlendim lan.


SPOILER

Dün itibariyle Lost'un 5. sezonu da bitti. Çift bölümdü. Ben bugün izledim tabii. Sanırım en iyi Lost sezon finali değildi ama kesinlikle bir sonraki sezonu en çok bekleyeceğimiz final oldu. Sığır gibi bekleriz artık. Gerçi bu aralar iyi oluyor. Geri dönüp diğer bölümlerle aralardaki "bağlar" bulunuyor hatta o sırada anlamsız gelen diyalogların önceki sezonların bir bölümünde anlam kazandığına şahit oluyoruz.


Lost'un EN iyi yaptığı iş, Easter Egg ile dizinin asıl materyalini çok iyi verebilmesi. Time loop Teori daha ilk sezonlarda atılmıştı örneğin. Yani Dharma'daki beyin yıkama odasına girerken görevlinin elinde okuduğu kitabın o sayfası time travel ile ilgiliydi. Neler neler...


AMAAAAA bu kadarını da beklemiyordum yahu. Tamam JJ, zaman kavramıyla oynama olayını çözmüş. Fringe'te de, Lost'ta da hatta Star Trek'te de bu ekmekten iyi iş çıkarmış. Geçmiş, gelecek ve şimdiki zamanla Memento vari bir şekilde oynayarak harikalar yaratıyor senaryo ekibi ama 5. sezon finali yuharanga dedirti bana. Sanırım 6. sezonun NE olabileceği, konunun nasıl devam edebileceğini artık senaristlerden başka kimse bilmiyordur. O derece bitti yani. Jacob'ı gördük, Smoke'u gördük, bir ebem kaldı, onu da göreceğiz...


Tabii biraz da Eternal Sunshine OtSM'a da bağlanmadı değil. Kötü anılar oldu diye insan iyi anıları da yok etmek ister mi yeri geldiğinde? Belki, ama hemen karar vermemeli. Jack sözüm sana ama Sawyer sen anla


geriye kaldı 17 bölüm daha. 700 küsür dakika yani. Çözülmesi gereken 100lerce soru, 100lerce detay var. Zor bir bekleyiş ve zor bir veda beni bekliyor lan. Şimdiden üzülüyorum.


May the gods grant you all that your heart desires


Tepkiler:

2 yorum :

sizofren peri dedi ki...

bennnnnnn izlemedim biliyor musun? :) 1-2-3-4 sezonu arka arkaya 1 ayda ızledım. inat ettim 5. sezonun netten bile izlemiyorum. dvdsının çıkmasını bekliyorum :). 5. sezonla ilgili detaylar vardır dıye yazını bile okumadım yaa :( :)

Volkan dedi ki...

aslında ne iyisini yapıyon :) DVD kalitesinde izle oh cillop :)

Yazıyı da okumadıın iyi olmuş, Spoiler yemen an meselesiydi eheuhe