30.4.09

Sihirbazlık


Sihir diye bir şey yok diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. En azından var olduğunu kutsal kitaplarda "sihir yapmak günahtır" denildiğinden bile vaktiyle varolduğundan anlayabiliriz.

Tabii ki şimdiki sihirbazlıkla o zamanki sihirbazlık aynı mıydı, farklı mıydı bilemeyiz ama günümüzdeki sihirbazlık gibi keyifli bir meslek yok yahu.

Hem yaratıcılık var, hem ekonomik olarak sıkıntı çekmiyorsunuz, hayalgücünüzle sınırlısınız, hiç bir zaman öğrenme aşaması bitmiyor, ölene kadar mesleğinizi geliştirebiliyorsunuz bu yüzden hiç bir zaman sıkılmıyorsunuz, memurane bir hayatınız olmuyor... Bence bir "meslekten" beklentileri fazlasıyla karşılıyor gerçek bir sihirbaz olmak. Tabii ülkemiz içinde bahsetmiyorum. Şapkadan tavşan çıkararak, demir halkaları iç içe sokup çıkararak elbette kolay geçinilmez ama öyle yurt dışındaki sihirbazlara bakınca ağzım açık kalıyor...

Hatta inanamıyorum yahu. Bu bir göz aldanması bile olamaz yani. CGI filan olmalı diyorum. Mesela aşağıdaki videodaki sihirin nasıl yapıldığını deli gibi merak ediyorum. "Fake bu" diyenlere de her yerimle gülüyorum. Ulan her halde fake, yok adamı ikiye bölüyordu gerçekten de, işte nasıl yapabiliyor anında bu işleri. Saniyede 24 kare gören bu göze nasıl numara çekiyorlar? Çok merak saldım valla ama benden sihirbaz olmaz.

Bi kere arkadaşlara numara yapayım dedim. Böyle baş parmağınıza yarabandı sarıyorsunuz düzgünce, parmağınızda belli olmuyor, elinizi de çok sabit tutmuyorsunuz, bir tane ip alıyorsunuz işte "bunu şimdi kaybetcem" diyorsunuz, hahah, o yara bandı parmağınızdan kolayca çıkacak ama, işte elinizi yumruk yapıp, arasındaki yarabandı şeklindeki oyuğa sokuyorsunuz ipi, sonrada parmağınızı banda tekrar sokup "aaa avcumda yok ippppp, yok oldu, tövbeeee" diyorsunuz. Ben de o kadar beceriksizdim ki, avcumda ezdim bandı, haliyle de ipi dolduramadım içine, etrafımda 10 tane insan, 20 göz elime bakıyor aval aval. ben de yapamadım, ya sallayın güzel bir numara değil bu diye olay mahalinden hızla uzaklaştım. Belki o gün yapabilseydim bu numarayı, gaza gelip size Galata Kulesi'ni yok edebilirdim bugün. Kim bilir pehhhh




Tepkiler: