5.4.09

Empoze etme n'olur!

İl: İstanbul
Semt: Kağıthane
Mekan: adı lazım değil bir Lise.

Ben böyle lise görmedim hacı (bu kelime bu paragrafa çok yakışacak o yüzden kullandım). Dedim her halde burası eskiden imam hatip'miş, kapatmışlar. Yok değil. Gayet adı madı olan, ün yapmış bir lise. Eşek gibi hem de.

Gelin görün ki sınıflarda koca bir raf var. Bu raflarda da bir çok Kuran bulunuyor. Yeşillisi, kırmızılısı, meallisi filan. Hayır kuran düşmanı filan değilim haşa da, yav lise bu. O rafın orada ne işi var. Ufak bir atatürk fotoğrafı, istiklal marşı filan da var ama harbi ufak. Okunmuyor oturduğunuz yerden. Sonra okul koridorlarında panolara gözüm ilişti. "Konya'ya gidiyoruz seyahate". Oo ne güzel derken altındaki gidilecek mekanlar ilginç geldi; ünlü camiler, türbeler bir kaç da müze var. Etli ekmek yemeden gelmeyin bari çocuklar... İşte o panolarda Sızıntı dergisinden makaleler var. Dolu yani. Her katta. Merdiven girişleri Osmanlı padişahlarının portreleriyle süslenmiş. Altlarında da mini biyografiler var. Okul idarecileri bildiğimiz bakla bıyıklı tontoncuklar. Yok yok kesin yanlış geldim diye düşünmek istiyorum ama değil ya.

Bir eğitim kurumunun bu kadar dini empoze etmesi resmen insan haklarına aykırı. O okulda okuyan diğer dinlerden insanların durumu çok zordur muhtemelen. İlim irfan saçan bir kurumun körpe beyinlere bu kadar muhafazakar takılması çok saçma derken, Kağıthane yollarındaki siyasi parti afişleri zaten kendini ifade ediyormuş... Ben de kendi lisemi beğenmezdim salak gibi, ulan ne liseler varmış meğersem, şükredeyim bari... (Demek ben Fatih'e filan gitsem fıttırcam :PP)
Tepkiler: