14.4.09

Anlamsız ol şekerim...


Anlamsız olma hakkını da olabilme hakkını da kim aldıysa geri rica ediyorum. Hayır rica da etmiyor; yakasına yapışır alırdım bulsaydım o alanı, çalanı...




Yaptığınız, yaptığımız her şeyde bir anlam olması gerekiyor artık. Günlük hayatta kullandığınız her fiilin bir anlamı olması lazımmış gibi üstünüze, üstümüze etiketleniyor. Dışarıda hızlıca bir yere yürüyorsanız, bir yere yetişmeye çalışıyor olmalısınız... Kendi kendinize yolda konuşuyorsanız deli olmalısınız... Bir kadına kaş göz yapıp pandik atıyorsanız sapık olmalısınız... Çok iyi bir okula gitmek için gece gündüz çalışıyorsanız kariyer peşinde koşacak bir genç olmalısınız... İşinizde sadece iş yapıyorsanız siz bir işçi olmalısınız... Sizi her seveni seviyorsanız sevgi arsızı olmalısınız... Osurmuşsanız gaz yapan bir şeyler yemiş olmalısınız... Gol yemişseniz defansta hata yapmış olmalısınız... Sakarsanız dikkatsiz olmalısınız... Bin kişi içinden bir tek sizin kafanıza kuş pisliyorsa şanssız olmalısınız... Küfürlü konuşuyorsanız edepsiz olmalısınız... Size verilmişleri çöpe attıysanız nankör olmalısınız... saçmalıyorsanız saçma bir insan olmalısınız...




Bunların sonu yok. Her şeyde bir anlam arayışı her şeyde bir anlamlı olabilme çabası. Hayata, insana, her güne, her saniyeye bir anlam sıkıştırma telaşı, her kelimeye bir anlam yükleme, her sıkıntıya anlamlı bir çözüm bulma sanatı...




Ne zaman bu hale geldim? Ne zaman bu hale getirildim? Ne zaman insanoğlu "anlama" evrildi... hangi akımla? Hangi ilaçla? Hani şebeke suyuyla...




Bu dünyada sıfır denilen bir şey var (bkz.faruk'un bioshock 2 öninceleme girişi) Varlık içinde, var olma çabasının had safhada olduğu bir dilimde SIFIR, yokluk bulunmadı mı? Yok olabilmek nasıl oluyorsa "anlamsızlık" diye bir şey niye olamıyor? Negatifleştiriliyor anlamıyorum... Anlamsızlığa bile anlam yüklüyoruz.


Çok üzülüyorum. Anlamsız olup anlamsızca şeyler yapmak anlamsızca şeyler yazmak istiyorum... yazdım...
Tepkiler: