5.12.08

The Day The Earth Stood Still (1951)

Hollywood'un remake tarzına gittikçe gıcık olmaya başlıyorum. Hadi hangi filmin remake'ini yaparsan yap, zaten iyi olmuyor ama bari klasik filmlere elini sürme değil mi?



Nasıl bir ara kitap filmlerine, sonra da (hala) oyun filmlerine yöneldiler, moda şimdi de eski filmlerin modern görünümlü hallerini çekmeye geldi sanırım. Konuyu alıyorsun, iki makyaj yapıyorsun, basıyorsun görsel efekti, kadroyu zenginleştir, on milyonlarca dolar harca, iyi reklam bas ve ve ohhh, bir klasiğin içine daha et!




Bundan 57 önce çekilen The Day The Earth Stood Still gerçekten klasik bir film. Böyle Star Trek tarzında bir bilim-kurgu yok ama özü bu. Washington'ın ortasına bir uçan daire iner ve içerisinde biri insan görünümlü Klaatu, diğeri de robot olmak üzere Gort çıkar. Klaatu'nun amacı tüm dünya liderlerini uyarmaktadır çünkü bu tempoyla dünya kendi içine ederse yok edilecektir ama kendisini ciddiye alan olmaz. Klaatu bunu diplomasiyle çözemeyeceğini anlar ve insanoğlunu daha yakından tanımak için halka karışır. Parçalanmış bir aile yanında kimliğini gizleyerek kalır ve son için çalışmalarını hızlandırır ve mesaj dolu bir konuşmayla da film kapanır. Oldukça klişe gibi duran bu konu aslıda o yıllarda hiç de öyle değil...




2. Dünya Savaşı sonrası, insanoğluna bir mesaj göndermek gerekiyordu ve bunun da üstünü biraz örtmek gerekiyordu. İşte bu konuyla metin gizlendi. Sağlam bir kadro, sağlam bir bütçe ve günün teknolojilerine göre sağlam görsel efektlerle film çekildi. Bu filmde sci-fic tarihine geçen bir çok şey var açıkçası. Senaryo bakımında da bir çok temel dersler bulunuyor. Yani filme gösterilmiş özen (57 yıl önce lan) bizim şimdiki çoğu Türk filmine gösterilmiyor. Kadrajlar, çekimler, ışık ve tınılar fevkalade. Filmdeki sahnelerde ne ipe bağlanmış bir uçan daire görüyorsunuz ne de bir yürüşten alınma görüntüler. Dünyanın çeşitli yerlerinden kareler film için çekilmiş. Elektriklerin gittiği sahneler çok iyi düşünülmüş...




Haftaya yani 12 Aralık yenisini izleyeceğiz bakalım. K. Reeves abimizi severiz sayarız elbette ama bence film gerçeğinin yanına yaklaşamayacaktır (aha yazıyorum burayaa:)). Trailer'dan gördüğüm kadarıyla görsel efektlere abanmışlar. Ki filmin sunmak istediği şeyle ilgisi yok aslında. Gort filan da dünyaya saldırmıyor zaten orijinalde ama sanki öyleymiş gibi bir izlenim de edindim. Ucuz numaralar bunlar corç...




Tepkiler: