19.11.08

Yavaş Çek Beni


"Benim aklıma gelmiştiiii" dediğim anlardan birine şahit oldum dün TV başında. Discovery'de Time Warp adında bir program başlayacakmış (Çarşamba). Programın içeriği tamamen "yavaş çekim" üzerine kurulu.

Hani internette içi su dolu balonu patlatırlar sonra onu ultra slo-mo'da gösterirler biz de şaşar kalırız ya, aynı mantık bu programda da var ama yelpazesi çok daha geniş. Ben de sırf çeşitli aksiyonların yavaş çekimlerini gösterdiği bir programın tutabileceğini düşünmüştüm ama Time Warp bunu çok daha kaliteli yerine getiriyor. Dakikada 20bin kare yakalayan kamera kullanıyorlarmış. Hem de göstermekle yetinmiyorlar sanırım, bilimsel şeyleri de anlatıyormuş program. 30 dakika nasıl dolsun yoksa.


Sitelerinde bir kaç örnek de var. İzlenmeliler arasına koyun.


Gerçekten de aslında bi bok görmediğimizi farkettim. İşin eğlenceli kısmını görmüyor, sonuç kısmını görüp onla tatmin oluyoruz. Aslında tüm duyularımız için aynı şey söz konusu. Çok kısıtlıyız."Ulan süper bir canlıyım, herşeyim mükemmel, hebele hübele" diye gezinirken böyle ufak detayları farketmek çok ilginç geliyor bana. Tabii bu kadar detay görebilmeyi istemezdim, insan delirir yani :) demek istediğim aslında pek aciz yaratıklarızdır, gözle göremediğimiz şeylere yeniliriz, sadece arada bi bunu unuturuz.



Bu hafta dikkat çeken 2 diğer şey de DesignCinema08'in oluşu ve az aşağıda Zeitgeist'te bahsettiğim Jacque Fresco'nun Fütüristler Zirvesi kapsamında Lütfi Kırdar'a geliyor oluşu. Farklı bakabilenlere önerilir.
Tepkiler: