14.11.08

İstanbul'da kış


"... çok güzel hala, İstanbul'da sonbahaaaar" yerini yavaş yavaş, aslında gayet hızlıca, kışa bırakıyor. Bugün donarak uyandığımı donarak giyindiğimi, donarak dışarı çıktığımı ve henüz yeni yeni ısındığımı farkettim.


Kışları sanırım sevmiyorum. Oldukça dertli bir mevsim. Yağmuru, karı, çamuru bir yana sadece soğuk olayı başlı başına yetiyor bana. Şimdi yazlıklar kaldırılır, kışlıklar yerlerine koyulur. Ben kazaktan aslında nefret ederim. Ama böyle kalınca, yünlü olanlarından. O yünlerin tenime değmesi kadar beni rahatsız eden bir şey yok sanırım. Son çaremdir kazak giymek. Anca -adı nedir bilmiyorum- yünü dışarı çıkmamış, teni dağlamayan kalın kazaklar giyerim.


Bugün de neredeyse kazak havası var İstanbul'da. Lahana gibi sarılasım geldi birşeylere. Köprüye geldiğimizdeyse şaştım resmen. Ben böyle bir sis görmedim boğazda. Köprü boyunca hiç bir şey gözükmüyor. Hatta köprü asma demirleri bile gözükmüyor. Beyaz duvarlarla çevrili bir tünelde gidiyor izlenimi vardı. Biraz parlaklık olsa fayans izlenimi verecekti. Bağırsam eko olur gibi...


Az aşağıda size Kavacık semalarından 2 kare sunmuştum ya, şu anda oradaki evlerin, dağların, denizin hiç biri gözükmemekte. Foto makinem yanımda olsa keşke. Ortam Mordor'dan çıktı Silent Hill oldu resmen. Gökten bir kül yağmıyor!


İnsanın da soğukta hiç bir şey yapası gelmiyor ya. Mayışık mayışık oturasım var. Uykuuuuu... Aklıma geliyor, 15 sene önceki evimizde kömür sobasının arkasına geçer uyurdum. O bacanın sobayla birleştiği yerdeki dirsek, diğer taraflar kadar sıcak olmazdı, dokunabilirdim. Elimi oraya değdirir kedi gibi, garfield edasıyla mayışırdım. ah ulen be. bi kestane eksik! Kahrolsun doğalgaz, kahrolsun kombilerrrr :P
NOT: Bu yazıldıktan 4-5 saat sonra, dışarıya çıktığımda 5 dakika sonra üstümdekilerle "terlediğimi" farkettim!!! Evet, hava ısınmıştı! En sonunda kızlarla İstanbul havası arasında da bir benzerlik yakaladım; anında değişebiliyorlar ve çok güvenilir değiller.
Tepkiler: