30.10.08

Son Dinlediklerim-Beğendiklerim

Son günlerde çok çok olmasa da bu ay epey yeni-eski albüm dinledim.

Bunların içinde beni en çok şaşırtan Sentenced'ı yeniden keşfediyor oluşumdu. The Cold White Light'ın zaten muhteşem bir albüm olduğunu biliyordum; çoğu parçası da zihnimdeydi ama Crimson albümünün bu denli iyi olduğunu bilmiyordum. No, you don't want me to be there ile başlayıp My heart is slowing down cümlesiyle biten tarifsiz bir albüm oldu benim için. Zaten Sentenced'ın stili belli, dinleyici kanser et öldür ama bu albüm bana biraz daha farklı geldi (öldürmüyor süründürüyor?) Özellikleri sözleri... Ville zaten döktürmüş. Hem ses olarak hem tip olarak bu albüm arası feci karizma kendisi. Ahan da bir klip albümden.




Onun haricinde bu ay Amon Amarth'ın son albümü The Twilight of the Thunder God zilyon kez dinledim. Amon Amarth büyümeye devam ediyor. Adamlarda zaten üstün bir "melodi" yeteneği olduğu biliniyordu ama bu son albümlerinde resmen melodi sıçmışlar. İnsanlar bu melodilerle 3 albüm yapacakken bunlar hepsini bir albüme sığdırmışlar ve benim gibi epik, mitolojik ve metal severleri mest edecek bir albüm çıkmış ortaya;4 yıl dinlerim artık... Çok sert, çok keskin; gaza gelmemek imkansız, sülaleniz ölmüş olsa albümü dinlerken unutursunuz o derece ve beni ilk kez bir death metal parçası bu kadar duygulandırabilirdi: The Embrace of the Endless Ocean ... Grup elemanlarının da dediği gibi bu parça şu güne kadar yaptıkları en epik parça. Gerçekten de öyle; bence epiklik kavramı tam da budur, zaten bunu adamlardan daha iyi kimse bilemez, kültürlerinde var bu. Parçanın diğer parçalardan en büyük farkı, hiddet içinde okyanusta savaşan bir savaşçının yavaş yavaş öleceğini anlaması ve özlem duymasını ardında da:


The icy waves embrace my skin
I am going numb
The endless ocean swallows me
This will be my cold wet tomb
Won't feel the breeze of my home shore
nor see the lakes or winter snow
my hopeful dreams lie ripped and torn
father, I die aloneeeee

diye haykırması... 6 Aralık konsere geliyorlar Parkorman'a. Kan çıkacak, kemik kırılacak o gün, o kadar diyorum :)


Bir diğer öküzler gibi dinlediğim albüm de Gojira'nın son albümü. The Way of All Flesh grubun dördüncü albümü ve bence From Mars to Sirius'tan sonraki en iyi ikinci albümleri. Yine inanılmaz riff'ler, melodiler, teknikler... Grup zaten feci derecede humanist ve çevreci bir gruptur, dersiniz ki "jazz mı yapıyor" hayır, allahına kadar death metal yapıyorlar. Bunların bazen Fransız olduklarından şüpheleniyorum :) Bu arada grup inanılmaz metaforlar bulup inanılmaz klipler çekiyorlar. Son klipleri beni çok etkiledi. Kısa film olsa ödül alır o derece güzel bir klip. Göbekten çıkan zincire bağlı bir tabutu sürükleyen kadın figürünü ben ilk kez gördüm, varsa "şu klipten/filmden araktır" beri gelsin. Son klipleri: http://www.youtube.com/watch?v=_Gv7fo6mefo (sözlere dikkat)
Fotoğraf fotoğraf işlenen başka bir süper klipleri: http://www.youtube.com/watch?v=f5By-5mLHk4



En sona da Volbeat'i sakladım... Yeni albümleri o kadar sarmadı ama ben bu grubu yeni dinlemeye başladım. Daha önce başlamıyor oluşumun nedeni de grubun "Elvis metal" olarak lanse edilmesiydi. Sevmiyorum kardeşim Elvis, kral filan tanımam ben. O yüzden dinlemedim etmedim ama dinlediğimde gördüm ki alakası yok lan, benziyor diye yaptıkları şeye bak! Grup Danimarkalı ve yeni şeyler deniyorlar, ülkelerinde de epey ödül filan aldılar, şu anda da dünyaya hızla yayılıyor hayran kitlesi. "Etkilendiğimiz gruplar" dedikleri de : "Elvis Presley, Napalm Death, Johnny Cash, Little Richard, Jerry Lee Lewis, Chuck Berry, Fats Domino, Ramones, Social Distortion, Motörhead, Black Sabbath, Dio, Megadeth, Metallica, Manic Street Preachers, Ministry, Iron Maiden" diyorlar. Gayet de doğru aslında. Hepsinden tatlar var.

Ben en çok Rock The Rebel Metal The Devil albümlerini sevdim. İşin ilginç tarafı bu grup beni mutlu ediyor. Parçaları hiç öyle mutlu olmasa da (mesela şöyle sözleri var The Garden's Tale , Mr. & Mrs. Ness , Danny & Lucy ) bende güzel hisler uyandırıyorlar ilginç bir şekilde. Ters bi insanım, söylememe gerek yok sanırım :) Volbeat'ten de 2 parça koyalım merak edenler için o zaman...


Tepkiler: